Κίνητρα συμμετοχής των ευπαθών κοινωνικά ομάδων στην εκπαίδευση ενηλίκων: Απόψεις εκπαιδευτών των Μεταβατικών Σχολείων του ΚΕΘΕΑ και του Σχολείου 18 ΑΝΩ
Δημοσιευμένα:
Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταβατικά Σχολεία ΚΕΘΕΑ 18ΑΝΩ κίνητρα συμμετοχής
Περίληψη
Οι πρώην χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών ανήκουν στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και η συμμετοχή τους σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων τούς παρέχει τη δυνατότητα να εφοδιαστούν με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που θα συμβάλουν στην κοινωνική τους επανένταξη. Επομένως, ο ρόλος της Εκπαίδευσης Ενηλίκων είναι καθοριστικός. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να προσδιορίσει τα κίνητρα συμμετοχής των ενηλίκων πρώην χρηστών στα Μεταβατικά Σχολεία των θεραπευτικών δομών του ΚΕΘΕΑ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα και στο Σχολείο 18 ΑΝΩ στην Αθήνα σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτών τους. Από τις ατομικές συνεντεύξεις προέκυψε πλήθος παραγόντων υποκίνησης, οι οποίοι δεν είναι κοινοί για όλους τους εκπαιδευόμενους. Σημαντικό κίνητρο κρίνεται κατά τους εκπαιδευτές η αποφυγή του έργου της θεραπευτικής κοινότητας, αλλά και η ανάγκη των πρώην χρηστών να συνεχίσουν αυτό που κάποτε άφησαν λόγω της εμπλοκής τους με τις ουσίες. Επιπλέον, ως παράγοντες υποκίνησης της συμμετοχής προσδιορίζονται η ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους, η κοινωνική προσαρμογή, η επαγγελματική αποκατάσταση, οι οικογενειακοί λόγοι, το πλαίσιο λειτουργίας των Σχολείων και η σχέση με τους εκπαιδευτές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μπουρδάκη Ε., & Δεληγιάννης Δ. (2020). Κίνητρα συμμετοχής των ευπαθών κοινωνικά ομάδων στην εκπαίδευση ενηλίκων: Απόψεις εκπαιδευτών των Μεταβατικών Σχολείων του ΚΕΘΕΑ και του Σχολείου 18 ΑΝΩ. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 515–524. https://doi.org/10.12681/edusc.3152
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).