Η ετοιμότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών.
Περίληψη
Ο όρος «χαρισματικότητα» άρχισε να εμφανίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία στο πρόσφατο παρελθόν. Αρκετές ήταν οι απόπειρες που έγιναν να ορισθεί η έννοια και να προσδιοριστούν τα χαρακτηριστικά των «χαρισματικών ανθρώπων». Είναι γεγονός ότι το ποσοστό των χαρισματικών ατόμων σε σύγκριση με το σύνολο του πληθυσμού κυμαίνεται σε μονοψήφια επίπεδα, ωστόσο μέρος του αποτελούν και μαθητές στο πρώτο επίπεδο εκπαίδευσης. Παρά το γεγονός ότι η πρόσφατη νομοθεσία (2008) κατατάσσει τα άτομα με ανεπτυγμένες ικανότητες στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τίθεται το ερώτημα της ετοιμότητας των Ελλήνων εκπαιδευτικών της προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να διαχειριστούν και να εκπαιδεύσουν έναν μαθητή με υψηλότερες του μέσου όρου δυνατότητες.
Σκοπός της εργασίας μας είναι η διερεύνηση της παρεχόμενης, από τα δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, εκπαίδευσης στους δυνάμει εκπαιδευτικούς προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χαρισματικότητα στο επίπεδο των βασικών τους σπουδών. Η μελέτη κατέδειξε ότι ένας πολύ μικρός αριθμός δημόσιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων παρέχει στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του βασικές γνώσεις προσανατολισμένες στο πεδίο της χαρισματικότητας, κυρίως ως μαθήματα επιλογής και κατ’ ανώτατο όριο δύο μαθήματα σε ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κυριαζή Β. (2020). Η ετοιμότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 405–415. https://doi.org/10.12681/edusc.3143
- Ενότητα
- Εισηγήσεις