Η σημασία της συμμετοχής μαθητών προσφύγων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Δημοσιευμένα:
Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση Προσφύγων Αγγλική ως Ξένη Γλώσσα Ψυχική Ανθεκτικότητα
Περίληψη
Η έρευνα αυτή στοχεύει στην διερεύνηση και κριτική ανάλυση καλών πρακτικών αλλά και εμποδίων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση προσφύγων. Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάζει την σχέση της διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας με την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών, την ενδυνάμωση της ανθεκτικότητας τους και την δημιουργία σχέσεων με τους συμμαθητές τους και το νέο περιβάλλον όπως αυτές αναπτύσσονται ως συμπύκνωση μίας σειράς παραγόντων (σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων, υποδοχή από τον ντόπιο πληθυσμό, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, μέθοδοι ένταξης και συμμετοχής). Τα παραπάνω στην βιβλιογραφική ανασκόπηση προσεγγίζονται διεξοδικά με βάση διεθνείς πρακτικές και στα συμπεράσματα συγκριτικά με όσα εντοπίζουμε στην ελληνική πραγματικότητα. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να οδηγηθούμε σε προτάσεις σχετικά με την βελτίωση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε πρακτικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο νομοθεσίας. Οι πέντε εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στις ήμι-δομημένες συνεντεύξεις συνέβαλλαν καθοριστικά ώστε η ερεύνα να κινηθεί ολιστικά στην εξέταση της σύγχρονής ελληνικής πραγματικότητας των τελευταίων τριών ετών και να αναδείξει θετικές και αρνητικές πλευρές των όσων εκτυλίσσονται στα σχολεία μας και αναγάγουν τους εκπαιδευτικούς όλων των δομών ( Δάσκαλοί τάξης, ΖΕΠ, ΔΥΕΠ) σε υποκείμενα με καθοριστικό ρόλο στο μέλλον των μαθητών προσφύγων καθώς και στην αρμονική ανάπτυξη τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κικίδης Λ. (2020). Η σημασία της συμμετοχής μαθητών προσφύγων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 272–283. https://doi.org/10.12681/edusc.3125
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.