Πολιτικές Εκπαίδευσης των Χαρισματικών Μαθητών σε Ευρώπη και Ελλάδα


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικοί μαθητές Ευρώπη πρακτικές εκπαίδευση Ελλάδα
Ειρήνη Ζήκα
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Περίληψη

Η χαρισματικότητα, ως ορισμός, ερμηνεία και πεδίο επιστημονικής θέασης έφερε στο φως ένα σύνολο παιδιών, με ανομοιογενή προσωπικά και μαθησιακά χαρακτηριστικά αλλά εξαιρετική δυναμική. Η άποψη που φέρει τους χαρισματικούς μαθητές να πορεύονται και να τα καταφέρνουν δίχως κάποια υποστήριξη ή ενίσχυση από τον κρατικό φορέα  έχει καταρριφθεί και πλέον στρεφόμαστε στους τρόπους και τις πρακτικές με τις οποίες οι χαρισματικοί μαθητές μπορούν και πρέπει να ενισχυθούν, εφόσον χαρτογραφηθούν ως χαρισματικοί, ώστε να μεγιστοποιήσουν το δυναμικό τους και να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συγκριτική θεώρηση των πολιτικών που υιοθετούνται ανά ευρωπαϊκή χώρα, για αυτόν τον στόχο, αλλά και το τι ισχύει ή τι εφαρμόζεται, μέχρι στιγμής, πέρα από τη θεωρία, στον ελληνικό χώρο και στην ελληνική εκπαίδευση. O έγκαιρος εντοπισμός των χαρισματικών μαθητών αλλά και ο εκπαιδευτικός, ο ρόλος του οποίου αποδεικνύεται σύνθετος σε ό,τι αφορά τη διαχείριση αυτών εντός σχολικού πλαισίου, στην εκπαιδευτική προσέγγιση και υποστήριξη, καθίστανται κομβικής σημασίας αν όχι καταλυτικής στην παρούσα θεματική.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ειρήνη Ζήκα
Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας-Ειδική Παιδαγωγός
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε