«Νομοθετικές Μεταρρυθμίσεις στα Πειραματικά Σχολεία και οι Ανατροπές τους. Οι μεταρρυθμίσεις του 1929-’30 (Κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου) και του 2011 (Κυβέρνηση Γ.Α. Παπανδρέου)»
Περίληψη
Προσεγγίζοντας τους στόχους που θέτει η νομοθεσία των Πειραματικών Σχολείων διαπιστώνεται πως οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δεν είναι ανεξάρτητες από τους κοινωνικοοικονομικούς, πολιτισμικούς και πολιτικούς παράγοντες της ιστορικής στιγμής που συμβαίνουν. Με εργαλεία την Ιστορική Συγκριτική Ανάλυση και τον Ερμηνευτικό Κύκλο, επιχειρείται η προσέγγιση των νομοθετικών μεταρρυθμίσεων που αφορούν στα Πειραματικά Σχολεία και των ανατροπών τους.
Σκοπός της εργασίας είναι η περιγραφή και συγκριτική θεώρηση των δυο κύριων μεταρρυθμίσεων που αφορούν τα Πειραματικά Σχολεία στην Ελλάδα, του 1929 (Κυβέρνηση Βενιζέλου) και του 2011 (Κυβέρνηση Παπανδρέου), σε σχέση με το περιβάλλον μέσα στο οποίο συντελέστηκαν και των ανατροπών τους, με τις νομοθετικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν καθώς το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον μεταβαλλόταν.
Διαπιστώνεται ότι μετά την εφαρμογή συνολικής μεταρρύθμισης της νομοθεσίας που αφορά στα Πειραματικά Σχολεία, και καθώς μεταβάλλεται το γενικότερο περιβάλλον, γίνονται αλλαγές σε επιμέρους, αλλά σημαντικά, σημεία που οδηγούν στην μεταβολή της συνολικής αρχικής φιλοσοφίας της νομοθεσίας καθιστώντας την, τελικά, μη λειτουργική.
Η συγκριτική ανασκόπηση της νομοθεσίας των Πειραματικών Σχολείων, σε συνάρτηση με τους παράγοντες που τη διαμόρφωσαν, οδηγεί στη βαθύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων και αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων και την κριτική θεώρηση προτεινόμενων νομοθετικών αλλαγών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Δρογγίτης Α. (2020). «Νομοθετικές Μεταρρυθμίσεις στα Πειραματικά Σχολεία και οι Ανατροπές τους. Οι μεταρρυθμίσεις του 1929-’30 (Κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου) και του 2011 (Κυβέρνηση Γ.Α. Παπανδρέου)». Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 170–180. https://doi.org/10.12681/edusc.3115
- Ενότητα
- Εισηγήσεις