Στρατηγικές επεξεργασίας κειμένου για περίληψη


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
στρατηγικές επεξεργασίας κειμένου περίληψη στοιχεία κειμενικότητας
Μαρία-Άννα Γαλανάκη
Περίληψη
Στα πλαίσια της λειτουργικής γλωσσικής διδασκαλίας προτείνεται μια στρατηγική επεξεργασίας κειμένου για χαρισματικά παιδιά με σκοπό την ταχύτερη  σύνταξη μιας  αποτελεσματικής περίληψης. Συγκεκριμένα ενδιαφέρει το κείμενο του δοκιμιακού λόγου  στοχασμού στο μάθημα της νέας ελληνικής γλώσσας κάθε επικοινωνιακού πλαισίου. Σκοπό αποτελεί η  «κριτική πλαισίωση»  με τη βοήθεια της «ανοικτής διδασκαλίας» κατά τους Kalantzis & Cope (1999). Αξιοποιούνται εδώ  τεχνικές αποκωδικοποίησης  των παραγόντων με τους  οποίους επιτυγχάνεται η κειμενικότητα  κατά Beaugrande & Dressler (1981) και εργαλεία συνειδητοποίησης του τρόπου οργάνωσης, σύστασης  του τελικού κειμένου σύμφωνα με τους  Halliday & Hasan (1976, 1989) με έναν τρόπο κατανοητό σε μαθητές  Γ΄ Γυμνασίου, αλλά  κυρίως σε  χαρισματικά παιδιά Α΄ Γυμνασίου. Για αυτόν τον λόγο αξιοποιείται μία ορολογία γνωστή στη γλωσσική διδασκαλία μέσα από τα σχολικά βιβλία γυμνασίου και λυκείου ενώ γίνεται αναγωγή σε πιο εξειδικευμένους όρους της παιδαγωγικής και  γλωσσολογικής επιστήμης, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο στη σχολική πράξη.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Μαρία-Άννα Γαλανάκη

 

 φιλόλογος γλωσσολόγος, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΕΑΠ