Εφαρμογή του Game Based Learning για τη διδασκαλία και εμπέδωση των Ομηρικών επών (Οδύσσεια) στην Ειδική Αγωγή.
Περίληψη
Η συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τα αποτελέσματα εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσω της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού παιχνιδιού στο γνωστικό αντικείμενο των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση. Το προαναφερόμενο παιχνίδι δημιουργήθηκε προκειμένου να χορηγηθεί σε μαθητές της Α’ τάξης Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου. Στόχο της εργασίας αποτέλεσε η αξιοποίηση των τεχνικών του Game-Based Learning (GBL) στη μαθησιακή διαδικασία, ώστε να επιτευχθεί η εμπλοκή των μαθητών και η ενεργή συμμετοχή τους. Η ένταξη στοιχείων του GBL αποτελεί σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση με άξονα την πρακτική της εποικοδομητικής παιδαγωγικής. Οι μαθητές συμμετείχαν σε μια διδακτική διαδικασία, η οποία εντάσσεται στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής και βιωματικής μάθησης. Με βασικό εργαλείο το επιτραπέζιο παιχνίδι, οι μαθητές όχι μόνο κατανόησαν την αφηγηματική πορεία της Οδύσσειας, εμπέδωσαν τους βασικούς ήρωες και τον ρόλο που διαδραματίζουν, αλλά και επανέλαβαν τις σημαντικές έννοιες και τα τυπικά θέματα που είχαν διδαχθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Για την αρχική αξιολόγηση και αποτίμηση αυτής της προσέγγισης χρησιμοποιήθηκαν ερευνητικά εργαλεία όπως η παρατήρηση, συνεντεύξεις και σύντομο ερωτηματολόγιο μαθητών. Τα τελικά ευρήματα επιτρέπουν την θετική αποτίμηση αυτής και αναδεικνύουν το παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης, με το οποίο ενθαρρύνεται η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών και παράλληλα πραγματοποιείται με ευχάριστο τρόπο η επανάληψη βασικών εννοιών του διδακτικού αντικειμένου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Βαρέλη Β., & Σκαναβή Ε. (2020). Εφαρμογή του Game Based Learning για τη διδασκαλία και εμπέδωση των Ομηρικών επών (Οδύσσεια) στην Ειδική Αγωγή. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 110–118. https://doi.org/10.12681/edusc.3109
- Ενότητα
- Εισηγήσεις