Απόψεις εκπαιδευτικών για την κοινωνική και εκπαιδευτική διαχείριση των χαρισματικών μαθητών


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικότητα Ευφυΐα Εκπαιδευτικοί Απόψεις Αλήθεια παρανόηση
Αγγελική Φουστάνα
Ιωάννα Μυρτώ Ασλάνη
Περίληψη

Η κατάλληλη εκπαιδευτική και κοινωνική διαχείριση των χαρισματικών μαθητών αποτελεί μια σύγχρονη αναγκαιότητα. Τα χαρισματικά παιδιά αναμφισβήτητα αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα με την ευφυΐα και τα ταλέντα τους να επικεντρώνονται σε πολλά πεδία. Η ευφυΐα αποτελεί μια από τις εκφάνσεις τις χαρισματικότητας. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποτελέσουν τους αρωγούς στην προσπάθεια κατανόησης των ιδιαίτερων αναγκών των χαρισματικών μαθητών, δεδομένης της καθημερινής επαφής τους. Σημαίνον, όμως, στοιχείο στον ρόλο τους αποτελεί η μελέτη του γνωσιακού τους υπόβαθρου ως προς τις αλήθειες και τις παρανοήσεις γύρω από τη χαρισματικότητα. Η εξέταση των ιδεών των εκπαιδευτικών αποτελεί τη βάση για τη συμβολή τους στην αναγνώριση και εκπαίδευσή των χαρισματικών. Κύριος σκοπός της έρευνας είναι η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τις παρανοήσεις και τις αλήθειες για τα χαρισματικά παιδιά. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο χορηγήθηκε σε εκπαιδευτικούς δημοσίων σχολείων του νομού Αττικής. Τα ευρήματα διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, τα κοινωνικά που δείχνουν αντιλήψεις και νοοτροπίες γύρω από τη χαρισματικότητα, και τα εκπαιδευτικά, που αποτυπώνουν ιδέες για την κατάλληλη εκπαίδευση. Εν κατακλείδι, η εξέταση των απόψεων των εκπαιδευτικών έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτελεί τη βάση κάθε αλλαγής ή απόφασης σε επίπεδο εκπαιδευτικό και πολιτειακό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αγγελική Φουστάνα

Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής Χαρισματικών μαθητών

Ιωάννα Μυρτώ Ασλάνη
Φιλόλογος