Η πολυπολιτισμική επικοινωνία παιδιών προσφύγων προσχολικής ηλικίας και η σημασία της διαπολιτισμικής στοχευμένης εκπαιδευτικής δράσης στην ανάπτυξη συνεργατικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των διαφορετικών ομάδων στο νηπιαγωγείο.


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Πολυπολιτισμικότητα Διαπολιτισμικότητα εθνογλωσσική ετερότητα Διγλωσσία ασφαλή ένταξη
Στέλλα Υψηλάντη
Περίληψη

Τα παιδιά που κατάγονται από διαφορετικές χώρες και κατοικούν στην Ελλάδα, διαφοροποιούνται ως προς τη γλώσσα, το έθνος, τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα, τις αξίες, τον τρόπο ζωής, τα εξωτερικά χαρακτηριστικά και πολύ συχνά και ως προς το θρήσκευμα (Γκότοβος, 2002). Έτσι, με την «εγκατάστασή» τους στην Ελλάδα οπότε και την είσοδό τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καλούνται να οικειοποιηθούν και να ενταχθούν σε ένα εντελώς διαφορετικό πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον από αυτό που είχαν συνηθίσει να ζουν”.
Η μεγάλη εισροή μεταναστευτικών πληθυσμών κατά την περίοδο 2015-2016 έφερε στο προσκήνιο την ανάγκη δημιουργίας Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων και πρόσφατα την καινοτομία λειτουργίας παραρτημάτων νηπιαγωγείων εντός τους, καλώντας το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας να υιοθετήσει διαφοροποιημένες παιδαγωγικές πρακτικές στο σύνολό του, που πρόθεση έχουν την εξοικείωση των μικρών μαθητών, όχι μόνο με τους γνωστικούς του στόχους, αλλά και με την καλλιέργεια του αισθήματος της ασφάλειας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Στέλλα Υψηλάντη

Νηπιαγωγός Παραρτήματος Νηπιαγωγείου ΚΦΠ Μαλακάσας