Ηθικές αξίες και προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας: Μια εκπαιδευτική πρόταση για την ενίσχυση της ψυχικής ευεξίας των μαθητών
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση στα ερευνητικά δεδομένα ποικίλων επιστημών, ώστε να διερευνηθεί η σχέση ανάμεσα στις ηθικές αξίες και στην προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας του ατόμου. Από τη συγκριτική μελέτη των ευρημάτων κάθε επιστήμης φαίνεται πως συγκλίνουν στην άποψη ότι η απόκτηση ηθικών αξιών και η αλτρουιστική συμπεριφορά συνδέονται με ευεργετικά αποτελέσματα για τη σωματική και ψυχική υγεία του ατόμου και με την κατάκτηση της ευημερίας και ευτυχίας του. Στη συνέχεια, διατυπώνονται προτάσεις για την αξιοποίηση των ευρημάτων αυτών στο σχεδιασμό προγραμμάτων προαγωγής ψυχικής υγείας τόσο για ενήλικες όσο και για μαθητές. Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο σύγχρονο ρόλο του σχολείου, το οποίο σε συνδυασμό με την οικογένεια και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον μπορεί να συμβάλει στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών. Προς επίτευξη αυτού του στόχου έχουν σχεδιαστεί εκπαιδευτικά προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης στον χώρο του σχολείου, των οποίων η αποτελεσματικότητα έχει υποστηριχθεί μέσα από πολλές έρευνες. Τέλος, προτείνονται βιωματικές δραστηριότητες για τον/την εκπαιδευτικό, ώστε να τις αξιοποιήσει στο πλαίσιο της σχολικής τάξης, με στόχο την ενδυνάμωση της ψυχικής υγείας των μαθητών και την ηθική διαπαιδαγώγησή τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσατήρη Μ. (2020). Ηθικές αξίες και προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας: Μια εκπαιδευτική πρόταση για την ενίσχυση της ψυχικής ευεξίας των μαθητών. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 8, 1138–1151. https://doi.org/10.12681/edusc.2804
- Ενότητα
- Εισηγήσεις