Η αγωγή των παιδιών με νοητική καθυστέρηση


Δημοσιευμένα: Mar 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
νοητικήνοητική καθυστέρηση μεθόδευση διδασκαλίας αναλυτικά προγράμματα διδακτικές αρχές καθυστέρηση διδακτικές αρχές
Μαρία Γέρουλα
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία, αρχικά, γίνεται μια γενική προσέγγιση του θέματος της νοητικής καθυστέρησης, όπου διασαφηνίζονται ορισμένες βασικές έννοιες και ορισμοί, αναφέρονται τα αίτια, η ταξινόμηση και τα χαρακτηριστικά των παιδιών με νοητική καθυστέρηση. Στη συνέχεια, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στα εκπαιδευτικά προγράμματα και στη μεθόδευση διδασκαλίας των παιδιών με ελαφριά και μέτρια νοητική καθυστέρηση. Πιο συγκεκριμένα, για την επιτυχή αντιμετώπιση προβλημάτων των παιδιών με νοητική καθυστέρηση, πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις στα αναλυτικά προγράμματα και νέες προσεγγίσεις στις διδακτικές μεθόδους, με ιδιαίτερη έμφαση, όχι στις καθαρά σχολικές γνώσεις, αλλά στις ανάγκες του πρακτικού βίου, έτσι ώστε τα παιδιά να αξιοποιούνται ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Απαραίτητη θεωρείται η χρήση κατάλληλου διδακτικού και εποπτικού υλικού, η ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού και η συνεχής αξιολόγηση των μαθητών για τον έλεγχο της επιτυχίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ειδικότερα, στη διδασκαλία πρέπει να εφαρμόζονται οι διδακτικές αρχές: της εξατομίκευσης της διδασκαλίας, της εποπτείας, της απλοποιήσεως και συστηματοποιήσεως της εργασίας, της υπερμάθησης, της ολότητας, της χρησιμότητας της διδασκαλίας στη ζωή και της ατομικής ικανοποιήσεως του παιδιού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Μαρία Γέρουλα

ΠΕ02, Φιλόλογος