| More

Χαρισματικότητα και νέες τεχνολογίες

Views: 88 Downloads: 77
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΝΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΟΡΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΜΠΡΟΥ

Περίληψη


Οι χαρισματικοί μαθητές έχει διαπιστωθεί ότι επιδεικνύουν ή δύνανται να επιδείξουν υψηλές νοητικές, ακαδημαϊκές, ηγετικές και ψυχοκινητικές ικανότητες, καθώς και ένα περισσότερο δημιουργικό τρόπο σκέψης. Ως εκ τούτου, οι μαθητές αυτοί ανήκουν στην κατηγορία των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής διδασκαλίας και παρέμβασης προκειμένου να ξεδιπλώσουν την καινοτόμο σκέψη τους και τα χαρίσματά τους. Στη χώρα μας, όμως, το σχολικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται τα χαρισματικά παιδιά δεν ευνοεί την πλήρη ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους. Η αξιοποίηση του υπολογιστή ως διδακτικό εργαλείο και οι νέες τεχνολογίες μπορεί να παρέχουν ένα ελκυστικότερο περιβάλλον για μάθηση με περισσότερα κανάλια και διόδους άνθισης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των χαρισματικών και ευφυών μαθητών. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τη χρήση του υπολογιστή και των εκπαιδευτικών λογισμικών στο σχολικό περιβάλλον για την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών. Από την βιβλιογραφική ανασκόπηση φάνηκε ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία με την χρήση του υπολογιστή κινητοποιεί τα χαρισματικά παιδιά να αξιοποιήσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και να ενταχθούν πλήρως στο σχολικό πλαίσιο. Η ένωση της παραδοσιακής διδασκαλίας με τις νέες τεχνολογίες δεν συντελεί μόνο στην εξέλιξη των ευφυών παιδιών στον γνωστικό τομέα, αλλά και στον κοινωνικοσυναισθηματικό τομέα. Τέλος, η χρήση της τεχνολογίας προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για μία πιο εποικοδομητική σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας μεταξύ μαθητή και δασκάλου.


Λέξεις κλειδιά


Χαρισματικότητα; Νέες τεχνολογίες; Ειδική εκπαιδευτική κατάρτιση; Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1779

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.