| More

Μελέτη του επιπέδου της αριθμητικής ικανότητας παιδιού τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας.

Views: 51 Downloads: 50
ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΚΟΥ

Περίληψη


Ο σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η μελέτη του επιπέδου της αριθμητικής ικανότητας παιδιού τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας. Για τις ανάγκες διερεύνησης του παραπάνω σκοπού χρησιμοποιήθηκε ποιοτική προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε μελέτη περίπτωσης σε παιδί προσχολικής ηλικίας τυπικής ανάπτυξης μέσω της χορήγησης μιας σειράς δοκιμασιών από το Κριτήριο Λογικομαθηματικής Σκέψης : LogMath (Δεληκανάκη,2007). Ακόμα, χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογική τεχνική της μη δομημένης παρατήρησης του παιδιού κατά τη διάρκεια χορήγησης του κριτηρίου για την καταγραφή του χρόνου απόκρισης του μαθητή, την εκδήλωση στρατηγικών αποφυγής, καθώς και την αμεσότητα των απαντήσεων. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογική τεχνική της ημι-δομημένης συνέντευξης σε έναν εκ των γονέων του υπό μελέτη παιδιού για την σκιαγράφηση του προφίλ του καθώς και στην νηπιαγωγό του να γίνει διασταύρωση των στοιχείων που συλλέχθηκαν από τη χορήγηση των δοκιμασιών που σχετίζονται με την Αριθμητική Ικανότητα του παιδιού. Ο συνδυασμός των μεθοδολογικών τεχνικών επέτρεψε την υλοποίηση μεθοδολογικής τριγωνοποίησης, έτσι ώστε να ερευνηθεί πολύπλευρα το ζήτημα και να προκύψουν αξιόπιστα και έγκυρα ευρήματα.  Όσον αφορά στα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ποιοτική μέθοδο, το παιδί ανταποκρίθηκε σε μεγάλο ποσοστό στο να απαριθμεί αριθμούς από το 1 έως 13. Επίσης, σημειώθηκε δυσκολία στη δραστηριότητα που αφορούσε τη διατήρηση του πλήθους ύστερα από την χωροταξική διάταξη. Ακόμη ήταν σε θέση να αναγνωρίζει όλα τα αριθμητικά σύμβολα από το 1 έως το 10. Τέλος, το επίπεδο της ικανότητας επίλυσης αριθμητικών προφορικών προβλημάτων πρόσθεσης ή αφαίρεσης αξιολογήθηκε ως αρκετά καλό με δυσκολίες να σημειώνονται μόνο στα πιο σύνθετα προβλήματα. 


Λέξεις κλειδιά


Αριθμητική ικανότητα; Προσχολική ηλικία.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1769

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.