| More

Νοητικές ικανότητες εμπλεκομένων σε περιστατικά Σχολικού Εκφοβισμού/ Θυματοποίησης

Views: 56 Downloads: 78
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΦΑΛΟΥΚΟΥ

Περίληψη


Ο σχολικός Εκφοβισμός/ Θυματοποίηση λαμβάνει χώρα μεταξύ συνομηλίκων, εμπεριέχει ταυτόχρονα φυσική και λεκτική βία, η οποία αποτελεί ένα συστηματικό, διαρκές σύνολο συμπεριφορών που προκαλείται από ένα άτομο ή μια ομάδα προκειμένου να αποκτήσουν δύναμη, γόητρο ή αγαθά (Espelage&Swearer, 2003).

Ο «ρόλος» των εμπλεκομένων σε περιστατικά σχολικού Εκφοβισμού/Θυματοποίησης  σχετίζεται και με τα ατομικά χαρακτηριστικά του /της μαθητή/τριας και καθορίζει τη συμπεριφορά τους  (Salmivallietal., 1996). Ο δείκτης νοημοσύνης επιδρά στην εκδήλωση ή μη επιθετικής συμπεριφοράς και στη μορφή αυτής (Παπαδάτος, 2003· 2004).

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της σχέσης του νοητικού επιπέδου των εμπλεκομένων σε περιστατικά σχολικού Εκφοβισμού/ Θυματοποίησης και του ρόλου τους. Στη μελέτη συμμετέχουν 85 μαθητές της Ε΄καιΣτ΄τάξης Δημοτικών Σχολείων της Αττικής. ΧορηγήθηκανOlweus’ Questionnaire on Bullying for Students (Olweus, 1996) (ελληνικήπροσαρμογή) και Raven Colored Matrices (Raven, 1984).

Η ανάλυση των δεδομένων διαπιστώνει συσχέτιση του νοητικού επιπέδου των εμπλεκομένων σε περιστατικά σχολικού Εκφοβισμού/ Θυματοποίησης και των ρόλων που υιοθετούν σ΄αυτά τα περιστατικά.


Λέξεις κλειδιά


θύτης; θύμα;υπερασπιστής του θύματος; ενισχυτής ή βοηθός του θύτη;παριστάμενος;νοητικό επίπεδο

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1739

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.