| More

Χαρισματικοί Μαθητές - Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών

Views: 63 Downloads: 62
ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΥΒΟΝΗ ΚΑΡΑΝΤΖΙΚΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ

Περίληψη


Στην Ελλάδα, η κατάσταση της εκπαίδευσης των «χαρισματικών μαθητών» χαρακτηρίζεται από έλλειψη οποιασδήποτε οργανωμένης παροχής και ψυχολογικής υποστήριξης. Δεν υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τον διαλεκτικά χαρισματικό μαθητή στο ελληνικό σχολείο, όμως υπάρχουν ειδικές διατάξεις για ταλαντούχα παιδιά στον αθλητισμό ή την μουσική. Η χαρισματική εκπαίδευση δεν αποτελεί βασική υποχρεωτική εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, κάποια κέντρα, ινστιτούτα και Πανεπιστήμια, σε συνεργασία με κάποιους καθηγητές κάνουν έρευνες, όσον αφορά την «χαρισματική εκπαίδευση στην Ελλάδα».                 

Στην Ιταλία δεν υπάρχει νόμος για τα “χαρισματικά παιδιά”. Λόγω της παραμέλησης των “χαρισματικών παιδιών” και των ειδικών αναγκών τους, δεν υπάρχουν επίσημα κριτήρια επιλογής, όσον αφορά τις ειδικές διατάξεις. Υπήρξε μια ιδιωτική πρωτοβουλία για την δημιουργία ενός προσχολικού και δημοτικού σχολείου για τα “χαρισματικά παιδιά” στο Μιλάνο, όμως αυτό απέτυχε.

Τέλος, η Γερμανία είναι μια χώρα που θέτει βασικούς κανόνες και κριτήρια για την εκπαίδευση των ταλαντούχων παιδιών. Ασχολείται τόσο με εκπαίδευση τους μέσα στα σχολεία όσο και με εξωτερικές δραστηριότητες που εντείνουν το ταλέντο του κάθε μαθητή. Το ίδιο το κράτος χρηματοδοτεί τόσο ορισμένα πανεπιστήμια όσο και ιδρύματα για την υποστήριξη και την μόρφωση «προικισμένων παιδιών » όπως και εκπαιδευτικών , οι οποίοι μέσα από ειδικά προγράμματα ενημερώνονται και συνεκπαιδεύονται πάνω στην «ταλαντούχα εκπαίδευση» .


Λέξεις κλειδιά


Χαρισματικότητα; Ξένες Γλώσσες; Εκπαίδευση; Μαθητές; Εκπαιδευτικοί

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1735

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.