Διερεύνηση των στάσεων νηπιαγωγών, κοινωνικών λειτουργών και γονέων αναφορικά με τα δικαιώματα συμμετοχής των παιδιών προσχολικής ηλικίας.


Δημοσιευμένα: Μαρ 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
προσχολική αγωγή δικαιώματα συμμετοχής παιδιών ανθρώπινα δικαιώματα
ΑΣΠΑΣΙΑ ΣΚΟΥΦΟΥ
ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΧΑΡΙΤΑΚΗ
Περίληψη

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται με τα δικαιώματα συμμετοχής των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Σκοπός της, αποτελεί αφενός η μελέτη των στάσεων των κοινωνικών λειτουργών, των νηπιαγωγών και των γονέων παιδιών της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας σχετικά με τα δικαιώματα συμμετοχής των τελευταίων και αφετέρου η διερεύνηση των πρακτικών, που οι παιδαγωγοί χρησιμοποιούν κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η εγκυρότητα και η αξιοπιστία, στα πλαίσια της έρευνας, θεωρήθηκε κατάλληλη η τριγωνοποίηση της ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου. Ειδικότερα επιλέχθηκε ένα εργαλείο της ποσοτικής προσέγγισης, το ερωτηματολόγιο και ένα εργαλείο της ποιοτικής, η συνέντευξη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που προέκυψαν, οι νηπιαγωγοί γνωρίζουν σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό τα δικαιώματα συμμετοχής των παιδιών και τα υλοποιούν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο βαθμό, που το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (Α.Π.Σ), τους το επιτρέπει. Επίσης, οι κοινωνικοί λειτουργοί, έχοντας λάβει την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση,έχουν γνώση των δικαιωμάτων συμμετοχής των παιδιών και τον τρόπο υλοποίησης τους σε οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο. Από τη συνέντευξη των γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας, προέκυψε ότι γνωρίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό την κατηγορία των συγκεκριμένων δικαιωμάτων και ιδιαίτερα οι γονείς, που ασχολούνται με τον παιδαγωγικό τομέα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.