| More

Χαρισματικά παιδιά και γονεϊκές αντιλήψεις

Views: 107 Downloads: 95
ΝΙΚΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΑ-ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ

Περίληψη


Προσπαθώντας να περιοριστεί η επιφανειακή προσέγγιση του όρου «χαρισματικότητα» και να αναδειχθεί η πολύπλευρη διάσταση της έννοιας, επιδιώκεται η πλήρης κατανόησή της και η εις βάθος απεικόνισή της. Δεδομένου αυτού, επιτυγχάνεται η αποτύπωση, τόσο της γνωστικής, όσο και της ψυχοσυναισθηματικής αντίδρασης των γονέων, στο άκουσμα πως  το παιδί τους διαθέτει ιδιαίτερα ταλέντα, καθώς και το πώς η μετέπειτα αντιμετώπιση της συγκεκριμένης κατάστασης, ενδεχομένως να επηρεάζει και να καθοδηγεί τις σχέσεις ανάμεσα σε όλα τα μέλη της οικογένειας. Στην παρούσα εισήγηση θα αναφερθούμε, τόσο στη διερεύνηση των  γονεϊκών αντιλήψεων, όσο και στους παράγοντες εκείνους που δύνανται να επηρεάσουν αρνητικά την ακαδημαϊκή επίδοση των χαρισματικών μαθητών. Η εργασία εκκινεί, επίσης, μια κριτική προσέγγιση της ανάγκης εφαρμογής οργανωμένων γονεϊκών στρατηγικών για την ενίσχυση των παρεχόμενων ακαδημαϊκών κινήτρων εντός οικογενειακού περιβάλλοντος.Επιπλέον, επιχειρείται παρουσίαση των τρόπωνβελτιστοποίησης των σχέσεων, μεταξύ γονέων και χαρισματικών παιδιών και  επισημαίνεται η σπουδαιότητα της παρουσίας τωνσυμβούλωνψυχικής υγείας, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν  εξειδικευμένη καθοδήγηση, τόσο σε σχέση με την αναπτυξιακή προοπτικήτου χαρισματικού παιδιού, όσο και σε συνάρτηση με τη διαμόρφωση των σχέσεων εντός της οικογένειας. 


Λέξεις κλειδιά


χαρισματικότητα; αντιλήψεις γονέων; υποεπίδοση; κίνητρα; συμβουλευτική παρέμβαση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1708

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.