| More

Φορείς Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Views: 36 Downloads: 62
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΚΑΪΤΑΤΖΗ

Περίληψη


Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν Φορείς τόσο στην τυπική όσο και στη μη τυπική εκπαίδευση.

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει το έργο των Φορέων της Π.Ε. στην αναδιαμόρφωση της περιβαλλοντικής αγωγής των μαθητών καθώς και των εκπαιδευτικών με την ενίσχυση της βιωματικής διδασκαλίας (Στυλιανίδης, 2011: 349).

Ειδικότερα, για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού αρμόδιοι οργανισμοί είναι οι σχολικές μονάδες, τα Γραφεία Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Γ.Ε.Α.), τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) και ο κεντρικός φορέας διαχείρισης και υποστήριξης (Στυλιανίδης, 2011: 354).

Η συγκρότηση των Φορέων της Π.Ε. εξυπηρετεί στην οργάνωση και στη στήριξη των σχολικών δραστηριοτήτων και των προγραμμάτων της Π.Ε. Με τις δράσεις αυτές επιτυγχάνεται η μεταβίβαση κατάλληλων και επαρκών γνώσεων καθώς και μεθοδολογικών εργαλείων στα σχολεία για την ανάγνωση, ανάλυση και μελέτη του περιβάλλοντος και των προβλημάτων του (Καλαϊτζίδης, Ουζούνης, 2000: 65).

Απώτερος σκοπός όλων των παραπάνω είναι οι εμπλεκόμενοι στη μάθηση να αποκτήσουν οικολογική γνώση, να συνειδητοποιήσουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και την περιβαλλοντική υποβάθμιση και να συμβάλουν μέσω της ατομικής και συλλογικής τους εργασίας στην επίτευξη και τη διατήρηση μιας δυναμικής ισορροπίας μεταξύ της ποιότητας ζωής και της ποιότητας του περιβάλλοντος (Hungerford, Peyton, Wilke, 1980: 42). 


Λέξεις κλειδιά


Φορείς Π.Ε.; βιωματική διδασκαλία; οικολογική γνώση; περιβαλλοντική αγωγή; περιβαλλοντικά προβλήματα

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1702

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.