Μουσειακή Εκπαίδευση σε Πολυπολιτισμικές Κοινωνίες: Η Πρόκληση της Θρησκείας


Δημοσιευμένα: Μαρ 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
μετανεωτερικότητα πολυπολιτισμικότητα θρησκεία επιστήμη μουσειακή εκπαίδευση
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΝΤΟΥΝΑ
Περίληψη

Η στροφή προς μία μετανεωτερική εποχή μεταβάλλει και το ρόλο του μουσείου ως φορέα εκπαίδευσης σε μία πλουραλιστική κοινωνία και πλέον τα μουσεία προσπαθούν να ακολουθούν όλο και πιο συμπεριληπτικές πρακτικές προσπαθώντας να προσεγγίσουν και να γίνουν ανοιχτά σε όλες τις ομάδες της κοινωνίας. Σε αυτή την εργασία παρουσιάζεται το θέμα της θρησκείας στη μουσειακή εκπαίδευση, και συγκεκριμένα διερευνώνται ποιες προκλήσεις έχουν να αντιμετωπιστούν και ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές και αρχές ακολουθούνται ώστε να αντιμετωπιστούν τα διάφορα ζητήματα που προκύπτουν. Μεταξύ άλλων, προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν έχουν να κάνουν με την ερμηνεία των θρησκευτικών αντικειμένων μέσα στο μουσείο, το θέμα της διεκδίκησης θρησκευτικών αντικειμένων, το ζήτημα καταστροφικών παρελθόντων και γεγονότων που σχετίζονται με τη θρησκεία αλλά και ζητήματα σχετικά με το δίπολο επιστήμη-θρησκεία. Στις σχετικές πρακτικές, οι οποίες ακολουθούνται για την αντιμετώπιση των παραπάνω δύσκολων ζητημάτων, συμπεριλαμβάνονται η συνεργασία με θρησκευτικές μειονότητες, ο ρόλος της συζήτησης και του διαλόγου μέσα στο ασφαλές περιβάλλον του μουσείου, η χρήση προσωπικών ιστοριών και ιδιαίτερα διαθρησκειακές προσεγγίσεις. Τέλος, προκύπτει η ουσιαστική σημασία του μουσείου στην προώθηση αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης μέσα σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΝΤΟΥΝΑ

Εκπαιδευτικός-Μουσειοπαιδαγωγός