| More

Διευθυντής και προώθηση μηχανισμών αυτοαξιολόγησης σε επίπεδο σχολικής μονάδας: Απόψεις εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχολεία της Δυτικής Αττικής.

Views: 345 Downloads: 321
Γεώργιος Τσούνης, Βασιλική Τσούνη, Ιωάννης Αναστασόπουλος, Μαρία Γονίδου
Γεώργιος Τσούνης, Βασιλική Τσούνη, Ιωάννης Αναστασόπουλος, Μαρία Γονίδου

Περίληψη


Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα στην οποιαδήποτε βελτιωτική προσπάθεια των σχολικών οργανισμών. Δυστυχώς στην πατρίδα μας το ειδικό βάρος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου δεν αναγνωρίστηκε ποτέ και η διαδικασία της αξιολόγησης εξαντλήθηκε στην ψήφιση νομοσχεδίων από την πολιτεία,τα οποία όμως ουδέποτε εφαρμόστηκαν καθώς πάντα προσέκρουαν σε συνδικαλιστικές και πολιτικοιδεολογικές  αντιδράσεις. Στο πλαίσιο αυτής της προβληματικής και με την αφορμή την υποχρεωτική εφαρμογή της  αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου πραγματοποιήσαμε ποσοτική έρευνα σε σχολεία πρωτοβάθμιας και  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Αττικής. Η έρευνα εστίασε το ενδιαφέρον της στην  διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την αυτοξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη θετική στάση των εκπαιδευτικών έναντι της αυτοαξιολόγησης και ότι αναγνωρίζουν το διευθυντή ως το κατάλληλο άτομο για την εφαρμογή της, έχοντας όμως την κατάλληλη επισημονική κατάρτιση. Στα αποτελέσματα διαφαίνεται ο προβληματισμός των εκπαιδευτικών για τον αντίκτυπο της αυτοαξιολόγησης στο σχολικό κλίμα. 


Λέξεις κλειδιά


Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου; σχολική βελτίωση; απόψεις εκπαιδευτικών; ρόλος του διευθυντή

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1014

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.