Εισαγωγή στην Υπεραγωγιμότητα, Προσομοιώσεις και Διδακτικά Σενάρια για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση


4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»
Published: Mar 18, 2022
Ε. Αλεξανδρόπουλος
Χ. Πολάτογλου
Abstract

 

 Έρευνες στο εξωτερικό έχουν δείξει ότι η υπεραγωγιμότητα είναι από τα πλέον κατάλληλα θέματα σύγχρονης φυσικής για διδασκαλία στην τελευταία τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε την υλοποίηση προσομοιώσεων, καθώς και τα αντίστοιχα διδακτικά σενάρια. Ο στόχος είναι το σύνολο να αποτελέσει το πειραματικό μέρος ενός σχετικού κεφαλαίου του αναλυτικού προγράμματος. Ειδικότερα παρουσιάζονται δύο διδακτικά σενάρια α) «Κρίσιμη θερμοκρασία και κρίσιμο μαγνητικό πεδίο - προσομοίωση φαινομένου Meissner για υπεραγωγούς τύπου Ι» και β) «Παραμένοντα ρεύματα - κβάντωση μαγνητικής ροής - προσομοίωση υπεραγώγιμου κυκλικού δακτυλίου εντός μαγνητικού πεδίου». Η γλώσσα προγραμματισμού των προσομοιώσεων είναι η Scratch2, η οποία είναι γλώσσα ανοιχτού κώδικα και η οποία χρησιμοποιεί διαδικτυακή διασύνδεση.

Article Details
  • Section
  • Articles