5ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»
Articles
Αποθετήρια Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Σωτήριος Δράγος, Σπύρος Παπαδάκης
Ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την τηλεπισκόπηση και τις δορυφορικές εικόνες μέσα από τη μη τυπική εκπαίδευση
Μαρία-Λουίζα Δρακάτου, Αποστολία Γαλάνη, Ισαάκ Παρχαρίδης
Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες με φορητές συσκευές: μια βιβλιογραφική επισκόπηση
Στυλιανή Ζιώγα, Κωνσταντίνα – Παυλίνα Καραμάνη, Θωμαΐς Κύρου, Λυδία Μπαλωμένου, Φανή Μπούσδα, Ευγενία Νούλη, Ελευθερία Ντάγλα, Ελένη Πραμαντιώτη, Αικατερίνη Σαργιώτη, Ερασμία Σταμούλη, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Η ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών μέσω των δορυφορικών εικόνων στο σχολείο: Αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας της ESA “Κλιματική αλλαγή και παγετώνες” – Προτάσεις
Αθηνά Καρατζά, Αποστολία Γαλάνη, Γεώργιος Κουτρομάνος
Διερευνητικές δεξιότητες και μοντέρνες τεχνικές αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών: Ψηφιακό σενάριο διερευνητικής μάθησης «Στατικός Ηλεκτρισμός»
Αναστασία Θεμελή, Γεώργιος Στεφανίδης, Κωνσταντίνος Καραγγελής, Ουρανία Πετροπούλου, Ιωάννης Ψαρομήλιγκος
Διαθεματικό σχέδιο έρευνας για την εισβολή της αγγλικής γλώσσας μέσω των όρων των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
Γεωργία Αλεξούδα, Γεώργιος Καλλίνης
Κατασκευή ψηφιακής αφίσας σε περιβάλλον συνεργατικής μάθησης
Κωνσταντίνος Κακαβάς, Μαρία Κορδάκη, Νικόλαος Μάνεσης
Συνεργατική κατασκευή ψηφιακής αφήγησης για τη μάθηση της έννοιας της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης των θρεπτικών συστατικών
Παναγιώτης Κακαβάς, Μαρία Κορδάκη, Νικόλαος Μάνεσης
Συνεργατική δημιουργία ψηφιακού εννοιολογικού χάρτη από μαθητές για τη νοθεία των τροφίμων
Παναγιώτης Κακαβάς, Μαρία Κορδάκη, Νικόλαος Μάνεσης
Συνεργατική Σχεδίαση Ψηφιακής Παρουσίασης για τη μάθηση εννοιών σχετικών με τη «Μικροβιακή επιμόλυνση των τροφίμων»
Ισμήνη Κακαβά, Μαρία Κορδάκη, Νικόλαος Μάνεσης
Συνεργατική κατασκευή παιχνιδιού για τη μάθηση του ρόλου των τοξινών στην υγεία
Μαρία Κορδάκη, Ελισάβετ Βλάχου
We!Design!Fractions: ένα επιτραπέζιο παιχνίδι συμμετοχικής σχεδίασης για τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματα
Βασιλική Σιδηροπούλου, Γεώργιος Παλαιγεωργίου
Οικοδόμηση προ-αλγεβρικών εννοιών μέσω γενίκευσης ψηφιακών μοτίβων: Μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Ε’ & ΣΤ Δημοτικού
Παύλος Γιαννακόπουλος, Γεώργιος Φεσάκης
Αξιοποίηση ψηφιακής εκδοχής του μαθηματικού παιχνιδιού ΝΙΜ για την ανάπτυξη μαθηματικών συζητήσεων που αναφέρονται σε στρατηγικές
Βαγγέλης Νικολιδάκης, Βαγγέλης Παπαβασιλείου
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση μελλοντικών Νηπιαγωγών στον Προγραμματισμό Φορητών Συσκευών
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Βασίλειος Ορφανάκης, Σταμάτιος Παπαδάκης, Νικόλαος Ζαράνης
Ο ρόλος των δεδομένων στη διδακτική του προγραμματισμού υπολογιστικών συσκευών: μία βιβλιογραφική επισκόπηση
Μαρία Ρόζου, Αναστάσιο Λαδιάς, Σπυρίδων Παπαδάκης
Δυσκολίες μαθητών Δημοτικού με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch
Δημήτρης Νικολός, Βασίλης Κόμης
Οι φοιτητές σχεδιάζουν και αξιολογούν ένα MOOC για το Scratch
Αναστασία Γρηγοριάδου, Βαλσάμω Λέσκα, Γεώργιος Καρανταΐδης, Αναστάσιος Καρακώστας
Ψηφιακά μαθήματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού
Δήμητρα Αγγελοπούλου, Βασίλειος Βερύκιος, Χριστόφορος Καραχρήστος, Ηλίας Σταυρόπουλος
Εκπαιδευόμενοι ως δημιουργοί και αξιολογητές μαθησιακών αντικειμένων μέσα από το περιβάλλον του wiki
Αγορίτσα Γόγουλου, Ευαγγελία Γουλή, Μαρία Γρηγοριάδου, Γραμματική Τσαγκάνου
Μελέτη συμπαραγωγής κειμένου στην πλατφόρμα Moodle στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος της Γ΄ Γυμνασίου
Φίλιππος Δελής, Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Ψηφιακά Αποθετήρια ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων: Μελέτη, κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση
Στέφανος Αρμακόλας, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, Φωτεινή Μαγκάκη
Το wiki ως περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης υποψήφιων εκπαιδευτικών
Ελένη Ζαλαβρά, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Παιδαγωγική Αξιοποίηση εργαλείων Web 2.0 σε εκπαιδευτικά σενάρια από υποψήφιους εκπαιδευτικούς
Δήμητρα Μαζαράκη, Κυπαρισσία Παπανικολάου, Κατερίνα Μακρή
Διερεύνηση γνώσεων εκπαιδευτικών σχετικά με τις άδειες ανοικτού περιεχομένου και άδειες Common Creatives
Κυριακή Ζερβού, Αλιβίζος Σοφός
Επιδράσεις της κοινωνικής διάστασης και του ρόλου του συντονιστή σε περιβάλλοντα μικτής μάθησης
Μαρίτα Νικολοπούλου, Κατερίνα Μακρή, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Διερεύνηση απόψεων και στάσεων ενήλικων εκπαιδευόμενων απέναντι στην τηλεκπαίδευση
Ιωάννης Γκουτσίδης, Παναγιώτης Αντωνίου
Το μοντέλο της ανεστραμμένης διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο: Μία Μελέτη Περίπτωσης στο μάθημα Γεωγραφίας της Στ’ τάξης
Καλλιόπη Ναυπλιώτη, Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Μια εφαρμογή μικτής μάθησης για τη διδασκαλία των μαθηματικών στο γυμνάσιο με τη βοήθεια του moodle
Μαρία Μπούμπουκα, Δημήτρης Παλαιογιαννίδης, Αριστείδης Φαλαγκάρας
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικής Διαδραστικής Ψηφιακής Ιστορίας για την ενότητα του φωτός στο Δημοτικό Σχολείο
Ανθία Διαμαντάρα, Άννα Βαρσάμου, Γεώργιος Φεσάκης
Διδασκαλία κανόνα γραμματικής μέσω ψηφιακής αφήγησης: Τα ρήματα σε -ίζω
Μαρία Ρούσση, Θαρρενός Μπράτιτσης
Η εξέλιξη της συνθετικής γνώσης (ΤΠΓΠ) των εκπαιδευτικών κατά τη βηματική κατασκευή ψηφιακής αφήγησης για τη Διδασκαλία της ΝΕ ως Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας
Καλλιόπη Παπαδόδημα, Σπυριδούλα Γαστεράτου, Σταματίνα Ρεμούνδου
Ένα μεθοδολογικό πλαίσιο για τη διεύρυνση της ΤΠΓΠ μέσα από τη διδασκαλία της Μουσικής: Η σημασία του συναισθηματικού τομέα
Έλενα Μακρίδου, Χαρούλα Αγγελή
Διεπιστημονική προσέγγιση της έννοιας του μοτίβου για νήπια μέσα από τις ΤΠΕ, τη Λογοτεχνία και τη Μουσική: Ψηφιακό παιχνίδι «Το σπίτι της Μουσικής»
Δανάη Τσάφου-Αποστολοπούλου, Γιώργος Φεσάκης
Επιτραπέζιο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας για εκμάθηση στρατηγικών νοερών υπολογισμών
Σταμάτης Βαρβέρης, Γεώργιος Παλαιγεωργίου, Χαράλαμπος Λεμονίδης
Τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα πολλών χρηστών και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Το παράδειγμα του εικονικού νησιού της μεσογειακής φώκιας
Εμμανουήλ Φωκίδης, Φωτεινή Χαχλάκη, Γεωργία Λιαράκου
«Αναγραμματισμοί»: Ένα παιχνίδι αναγραμματισμού λέξεων για μαθητές Δημοτικού Σχολείου
Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, Μενέλαος Σαρρής, Ανθή Καρατράντου
Ένα ψηφιακό σενάριο – Τρία γνωστικά αντικείμενα: «Ευρωπαϊκή ποδηλατική διαδρομή EuroVelo 6, Η αποστολή μας»
Ελένη Καλαϊτζίδου, Αμαλία Δράκου
Βιωματική μετάβαση σε in transit διαδρομή: εικονική πραγματικότητα ή αλήθεια - Μέθοδος clil
Ελένη Καλαϊτζίδου, Δέσποινα Αυγερινού, Χρήστος Μανώλης
Η χρήση των ΤΠΕ για την τρισδιάστατη απεικόνιση στη Βιολογία
Παναγιώτης Στασινάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Using Raspberry Pi and Wyliodrin for teaching novice programmers in Secondary Education
Vasileios Orfanakis, Stamatios Papadakis
Η Δημιουργία φυσικής διεπαφής για την εκπαίδευση των παιδιών στην αντιμετώπιση καταστροφών, με τη χρήση του Scratch και του Makey-Makey: Η βαλίτσα έκτακτης ανάγκης
Κωνσταντίνα Παναγιωτοπούλου, Ιωάννης Καζανίδης, Αύγουστος Τσινάκος
ImproviSchool: Ένα διάχυτο σύστημα για την εκμάθηση μουσικής στη σχολική τάξη
Χρήστος Πουλούλης, Γεώργιος Παλαιγεωργίου
Αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στο Σχολικό Βιβλίο για Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες
Παρασκευή Παναγοπούλου, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Διδασκαλία Μαθηματικών σε Παιδιά με Αυτισμό μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε φορητές συσκευές
Θεοδώρα Παπάζογλου, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης, Σοφία Μαυροπούλου
Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Δημοτικών Σχολείων σχετικά με τις ΤΠΕ
Κωνσταντίνος Κόττης, Παναγιώτης Πολίτης
Υποστηρικτικές τεχνολογίες για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: βιβλιογραφική ανασκόπηση
Παναγιώτης Παναγίτσας, Σπύρος Παπαδάκης
Το Arduino ως παιδαγωγικό εργαλείο για την εκπαίδευση STEM σε μαθητές με προβλήματα ακοής
Δημήτριος Τσιαστούδης, Χαρίτων Μ. Πολάτογλου
Μελέτη της επίδρασης εφαρμογής ψηφιακού διδακτικού σεναρίου, με προσέγγιση STEM, στην εκπαιδευτική διαδικασία
Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Σαράντος Οικονομίδης
Η χρήση διαφορετικών πειραματικών εργαλείων για τη διδασκαλία του ηλεκτρισμού της Ε΄ τάξης του Δημοτικού
Δήμητρα Παντάζου, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Μια πρόταση διδασκαλίας για το μάθημα του προγραμματισμού Η/Υ στο Λύκειο με τη μεθοδολογία STEM
Αριστείδης Παλιούρας, Σαράντος Ψυχάρης
Πλαίσιο εκπαίδευσης STE(A)M στο νηπιαγωγείο: μια πρώτη διερεύνηση
Μιχάλης Ιωάννου, Θαρρενός Μπράτιτσης
“MediAR”: Μία ενότητα επαυξημένης πραγματικότητας για την καλλιέργεια του εγγραμματισμού στα Μ.Μ.Ε. στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ελένη Μαυροματίδου, Γεώργιος Κουτρομάνος
Ένα σύστημα ηλεκτρονικής διδασκαλίας Πολυμέσων και Ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας με χρήση WordPress
Ευγενία Αδαμοπούλου, Παρασκευάς Καραγιαννόπουλος, Βασιλική Λουκούμη
Ο Κινηματογράφος ως Παράγοντας Διαμόρφωσης Ιστορική Σκέψης σε Παιδιά 6ης Δημοτικού
Παύλος Κωνσταντινίδης
Οι εκπαιδευτικοί ως δημιουργοί αλληλεπιδραστικών εκπαιδευτικών βίντεο: απόψεις για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Γεώργιος Παλαιγεωργίου, Αθηνά Γιαννάκου
Σχέση έναντι Δράσης: Μια αναγκαία διάκριση για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της έννοιας της μεταβλητής με χρήση υπολογιστή
Μωυσής Δεϊμέζης, Γεώργιος Γυφτοδήμος
Πλαίσιο σχεδιασμού μαθημάτων για το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής το οποίο βασίζεται στους μηχανισμούς της παιγνιοποίησης και το θεωρητικό πλαίσιο των κοινοτήτων διερεύνησης
Ιωάννης Πετρούλης, Μαρία Γρηγοριάδου, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Η Εξόρυξη Δεδομένων ενάντια στην Εκπαιδευτική Διαρροή
Χρήστος Σαμαράς, Βασίλειος Βερύκιος, Μιχαήλ Παπάζογλου
ΤΠΕ και Γυναικεία Επιχειρηματικότητα στα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Βασίλειος Σουβατζόγλου, Αντωνία Δημογέροντα
“Exploring the Mediterranean World”: ένα eΤwinning πρόγραμμα για την καταπολέμηση των στερεοτύπων
Δημήτριος Σαλονικίδης, Κυριακή Αντικουλάνη, Διονύσιος Σαλονικίδης
«Διαβάζοντας» την πόλη με τη χρήση Τ.Π.Ε.
Χριστίνα Μιχαηλίδου, Δημήτριος Σαλονικίδης, Κυριακή Αντικουλάνη
Συνεργατική διδακτική παρέμβαση στη θεματική της ενέργειας μέσω ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Όλγα Βλάχου, Σοφία Ευαγγελάτου, Αικατερίνη Σγούρου
Exploring Ubiquitous and Mobile Computing to Leverage STEM Education: A Second Educational Scenario
Konstantinos Τ. Delistavrou, Achilles D. Kameas
Where in Europe? Ένα ψηφιακό ταξίδι στην Ευρώπη μέσω eTwinning
Μαγδαληνή Ζερβού, Κωνσταντίνα Ζαμπούλη
Αξιοποίηση web2.0 υπηρεσιών και εφαρμογών για την υποστήριξη της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων «Υποστηρίζοντας τις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου με αφορμή την ελληνική επανάσταση»
Κωνσταντίνα Δαβάκη, Μαρία Κονταξή, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης
Ανάλυση του μεταφραστικού εργαλείου της Βικιπαίδεια και χρήσεις του στην Εκπαίδευση
Μαρία Ηλιάδου, Μάριος Μαγιολαδίτης, Κωνσταντίνος Σταμπουλής
Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Μια αφηγηματική έρευνα
Παναγιώτα-Μαρία, Γρίλλια, Μαρία Δασκολιά
Μελέτη συναισθηματικών πτυχών της μάθησης στην επιμόρφωση Ενηλίκων: μια νευροεκπαιδευτική σκοπιά
Εμμανουήλ Μόρτος, Κατερίνα Μακρή
Ψηφιακές εφαρμογές ως εργαλείο για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών
Τιμολέων Θεοφανέλλης, Ισμήνη Σαμοθρακή
Ηλεκτρονικές κοινότητες για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η επίδρασή της σε μαθησιακές επιδόσεις νοερών υπολογισμών αφαίρεσης μαθητών δημοτικού σχολείου
Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης, Σπυριδούλα Κατσιφή-Χαραλαμπίδη, Κωνσταντίνος Ζερβουδάκης
Θεωρητικά, ιστορικά και οντολογικά προαπαιτούμενα για μία αποτελεσματική διδασκαλία STEM στην Τεχνική Εκπαίδευση
Δημήτριος Κοτσιφάκος, Χρήστος Δουληγέρης
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Σχεδίαση και υλοποίηση καινοτόμου συνεργατικής μάθησης με το ολοκληρωμένο περιβάλλον μαθησιακού σχεδιασμού ΙLDE
Κοnstantinos Michos, Yannis Dimitriadis, Κalpani Manathunga, Davinia Hernández-Leo
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Εφαρμογές Αναλυτικής Εκπαιδευτικών Δεδομένων στην Σχολική Τάξη
Στυλιανός Σέργης, Δημήτριος Σάμψων
Επιμορφωτικό εργαστήριο για το λογισμικό «ChoiCo»: Ένα διαδικτυακό περιβάλλον για τον σχεδιασμό ψηφιακών παιχνιδιών
Μαριάνθη Γριζιώτη, Χρόνης Κυνηγός, Μάριος Ξένος, Νικολέτα Γιαννούτσου
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: «Φωτιά στο Δάσος» - Διδασκαλία εννοιών πολυπλοκότητας με χρήση μοντέλων σε πολυπρακτορικό περιβάλλον προσομοιώσεων (NetLogo)
Άνθιμος Χαλκίδης, Αριστοτέλης Γκιόλμας, Αρτεμησία Στούμπα, Μαρία Κονταξή, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Εξοικείωση με το λογισμικό Easy Java Simulations και το μικροελεγκτή τύπου Arduino για δημιουργία προσομοιώσεων STEM
Δημήτριος Μαστοροδήμος, Σαράντος Ψυχάρης
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Αναπτυξιακές πλατφόρμες και εργαλεία λογισμικού στο σύγχρονο σχολείο (Arduino, Raspberry Pi, BBC microbit)
Παναγιώτης Παπάζογλου, Σπύρος-Πολυχρόνης Λιωνής
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Arduino και πειράματα Φυσικών Επιστημών από απόσταση
Νικόλαος Δίντσιος, Σταματία Αρτέμη, Χαρίτων Πολάτογλου
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Εισαγωγή στη Ρομποτική και τον Προγραμματισμό με τη χρήση του ρομπότ Thymio & του λογισμικού Aseba
Βασίλης Κόμης, Αθανασία Δημοπούλου, Ιωάννα Θεοδωροπούλου, Χριστίνα Ζιάτα, Αναστασία Μισιρλή, Σπύρος Τσοβόλας, Νίκος Δαπόντες
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Μαθητές και δάσκαλοι ως δημιουργοί απτικών εκπαιδευτικών εφαρμογών
Γεώργιος Παλαιγεωργίου
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Ψηφιακές Πηγές και Έντεχνος Συλλογισμός στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα
Κυριακή Μέλλιου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Επιμορφωτικό Εργαστήριο: Από την ψηφιακή αφήγηση στην Επαυξημένη Πραγματικότητα. Υλικό από μαθητές για μαθητές
Δημήτρης Ράμμος, Θαρρενός Μπράτιτσης
Εργαστηριακή εκπαίδευση στη χρήση ψηφιακών εργαλείων και μοντέλων ιστοριογράφησης για την κατασκευή ψηφιακών αφηγήσεων
Μαρία Κορδάκη, Παναγιώτης Κακαβάς, Κωνσταντίνος Κακαβάς, Ισμήνη Κακαβά