Ανάπτυξη Ικανότητας Υπολογιστικής Σκέψης μέσα από επίλυση αυθεντικών προβλημάτων με Ρομποτική και Προγραμματισμό
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην πειραματική εξέταση της επίδρασης διαφορετικών διδακτικών παρεμβάσεων με τη χρήση ρομποτικών συσκευών (Dash και Dot) για την ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης και των επιμέρους δεξιοτήτων της. Η διδασκαλία της Υπολογιστικής Σκέψης μελετήθηκε με ένα δείγμα 53 συμμετεχόντων ηλικίας 9 και 12 ετών. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας χορηγήθηκε στους συμμετέχοντες προπειραματικό δοκίμιο με το οποίο αξιολογήθηκαν δεξιότητες που συνθέτουν την Υπολογιστική Σκέψη. Στην συνέχεια οι συμμετέχοντες κατανεμήθηκαν με τυχαίο τρόπο σε μια από τις τρείς ομάδες παρέμβασης (με δύο ρομποτικές συσκευές, με μια ρομποτική συσκευή και χωρίς ρομποτική συσκευή). Στο τελικό στάδιο της έρευνας χορηγήθηκε μεταπειραματικό δοκίμιο. H έρευνα είναι σημαντική τόσο σε θεωρητικό́ όσο και σε πρακτικό επίπεδο, αφού εξετάζει το πολύ σημαντικό θέμα της ανάπτυξης της ικανότητας της Υπολογιστικής Σκέψης μέσω διδακτικών παρεμβάσεων σε δύο ηλικιακές ομάδες (9 και 12 ετών). Επίσης εξετάζει πώς διάφορα ρομποτικά εργαλεία (Dash, Dot) μπορούν να ενσωματωθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα της δημοτικής εκπαίδευσης και ποιες δεξιότητες της Υπολογιστικής Σκέψης αναπτύσσονται καλύτερα με κάθε διαφορετική παρέμβαση σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ξερού Ε., & Αγγελή Χ. (2023). Ανάπτυξη Ικανότητας Υπολογιστικής Σκέψης μέσα από επίλυση αυθεντικών προβλημάτων με Ρομποτική και Προγραμματισμό. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 0679–0692. ανακτήθηκε από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/5777
- Ενότητα
- Articles