Απόψεις Εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για Πτυχές της Φύσης της Επιστήμης: η Περίπτωση της Σχέσης των Επιστημονικών Νόμων έναντι των Θεωριών
Δημοσιευμένα:
Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
η Φύση της Επιστήμης εκπαιδευτικοί ΠΕ04
Περίληψη
Η διδασκαλία της Φύσης της Επιστήμης κρίνεται απαραίτητη για τον επιστημονικό γραμματισμό των μαθητών και η αποτελεσματική διδασκαλία της απαιτεί ενημερωμένους εκπαιδευτικούς. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανίχνευση των απόψεων εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 για τη σχέση των επιστημονικών νόμων έναντι των θεωριών. Επιλέχθηκαν η ποσοτική στρατηγική και το ερευνητικό εργαλείο SUSSI (Student Understanding of Science and Scientific Inquiry), που συνδυάζει ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Τα αποτελέσματα συμφωνούν με τα ευρήματα σχετικών διεθνών ερευνών, αναδεικνύοντας ότι οι επιστημονικοί νόμοι έναντι των θεωριών είναι μία πτυχή της ΦτΕ για την οποία οι Έλληνες εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν πολλές παρανοήσεις.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εργασίες Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Φοιτητριών
- Κατηγορίες
Αναφορές
Bell, R. L., Mulvey, B. K., &Maeng, J. L. (2016). Outcomes of nature of science instruction along a context continuum: Preservice secondary science teachers’ conceptions and instructional intentions. International Journal of Science Education, 38(3), 493-520.
Capps, D. K., & Crawford, B. A. (2013). Inquiry-based instruction and teaching about nature of science: Are they happening?. Journal of Science Teacher Education, 24(3), 497-526. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9314-z
Höttecke, D., & Allchin, D. (2020). Reconceptualizing nature‐of‐science education in the age of social media. Science Education, 104(4), 641-666. https://doi.org/10.1002/sce.21575
Lederman, N. G., Antink, A., & Bartos, S. (2014). Nature of science, scientific inquiry, and socio-scientific issues arising from genetics: A pathway to developing a scientifically literate citizenry. Science & Education, 23(2), 285-302. https://doi.org/10.1007/s11191-012-9503-3
Liang, L. L., Chen, S., Chen, X., Kaya, O. N., Adams, A. D., Macklin, M., & Ebenezer, J. (2008). Assessing preservice elementary teachers’ views on the nature of scientific knowledge: A dual-response instrument. Asia-Pacific Forum on science learning and teaching, 9(1), 1-20.
McComas, W. F. (Ed.) (2020). Nature of science in science instruction: Rationales and strategies. Springer Nature. ISBN: 978-3-030-80201-1
McComas, W. F., & Olson, J. K. (1998). The nature of science in international science education standards documents. In The nature of science in science education (pp. 41-52). Springer, Dordrecht. ISBN: 0-792-35080-4
Mesci, G., & Schwartz, R. S. (2017). Changing preservice science teachers’ views of nature of science: Why some conceptions may be more easily altered than others. Research in Science Education, 47(2), 329-351. https://doi.org/10.1007/s11165-015-9503-9
Stefanidou, C., & Skordoulis, C. (2017). Primary Student Teachers’ Understanding of Basic Ideas of Nature of Science: Laws, Theories and Models. Journal of Studies in Education, 7(1), 127-153. http://dx.doi.org/10.5296/jse.v7i1.10599