Αξιολόγηση Διερευνητικών Δραστηριοτήτων, οι οποίες Απαρτίζουν Ψηφιακά Μαθησιακά Σενάρια


Δημοσιευμένα: Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
δεξιότητες επιστημονικών διαδικασιών διερευνητική μάθηση ψηφιακά σενάρια
Δέσποινα Βαλσαμούλη
Ιωάννης Λεύκος
Περίληψη

Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν να αναλύσει και να αξιολογήσει διερευνητικές δραστηριότητες που πλαισιώνουν ψηφιακά σενάρια διερευνητικής μάθησης της πλατφόρμας Go-Lab ερευνώντας τη συμβολή τους στην κατανόηση επιστημονικών εννοιών, στις δεξιότητες επιστημονικών διαδικασιών και στην κατανόηση της διερευνητικής διαδικασίας. Αναλύθηκαν δραστηριότητες 16 παραδειγματικών σεναρίων χρησιμοποιώντας το Inquiry-Based Tasks Analysis Inventory. Διερευνήθηκε το συνολικό επίπεδο διερεύνησης των σεναρίων, καθώς και η πιθανή εξάρτησή του από χαρακτηριστικά των σεναρίων. Τα ευρήματά υποδηλώνουν ότι αυτά τα ψηφιακά σενάρια προάγουν υψηλό βαθμό κατανόησης των επιστημονικών εννοιών και της διερευνητικής διαδικασίας, αλλά ανομοιόμορφη εμπλοκή δεξιοτήτων επιστημονικών διαδικασιών, ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι ο βαθμός αυθεντικής διερεύνησης που προσφέρουν εξαρτάται από χαρακτηριστικά του ILS όπως τα Apps που συμπεριλαμβάνει.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εργασίες Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Φοιτητριών
Αναφορές
Bybee, R. W. (2006).Scientific inquiry and science teaching. In Scientific inquiry and nature of science (pp. 1-14). Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-5814-1_1
De Jong, T. (2015). Go-Lab Deliverable D1. 4 Go-Lab classroom scenarios handbook [Research Report] Go-Lab Project. Ανακτήθηκε από : https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-01274922
DeJong, T., Sotiriou, S.,&Gillet, D. (2014).Innovations in STEM education :the Go-Lab federation of online labs. Smart Learning Environments,1(1),1-16. https://doi.org/10.1186/s40561-014-0003-6
Dikke, D., Tsourlidaki, E., Zervas, P., Cao, Y., Faltin, N., Sotiriou, S., & Sampson, D. G. (2014, July). Golabz: Towards a federation of online labs for inquiry-based science education at school. In 6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN 2014).
Dogan, O. K. (2021). Methodological? Or dialectical?: Reflections of scientific inquiry in biology textbooks. International Journal of Science and Mathematics Education, 19(8), 1563-1585.DOI: https://doi.org/10.1007/s10763-020-10120-7
Mäeots, M., Pedaste, M.,& Sarapuu, T. (2008, July). Transforming students' inquiry skills with computer-based simulations. In 2008 Eighth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (pp. 938-942). IEEE. doi: 10.1109/ICALT.2008.239.
Pedaste, M., Mäeots, M., Leijen, Ä., & Sarapuu, S. (2012). Improving students’ inquiry skills through reflection and self-regulation scaffolds. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 9(1-2), 81-95.
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A., Kamp, E. T.,...&Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational research review, 14,47-61.https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003
Pedaste, M., & Sarapuu, T. (2006). Developing an effective support system for inquiry learning in a web‐based environment. Journal of computer assisted learning, 22(1), 47-62. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2006.00159.x
Sideri, A.,& Skoumios, M. (2021). Science Process Skills in the Greek Primary School Science Textbooks. Science Education International, 32(3),231-236.https://doi.org/10.33828/sei.v32.i3.6
Yang, W., Liu, C., & Liu, E. (2019). Content analysis of inquiry-based tasks in high school biology textbooks in Mainland China. International Journal of Science Education, 41(6), 827-845.DOI: https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1584418
Yang, W.,& Liu, E. (2016). Development and validation of an instrument for evaluating inquiry-based tasks in science text books. International Journal of Science Education, 38(18), 2688-2711. DOI: https://doi.org/10.1080/09500693.2016.1258499