Διερεύνηση Διδακτικών Παρεμβάσεων σε Μαθητές Λυκείου, σε θέματα σύγχρονης φυσικής, με αξιοποίηση πολλαπλών αναπαραστάσεων


Δημοσιευμένα: Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
φυσική στοιχειωδών σωματιδίων masterclass διδακτικός μετασχηματισμός
Στυλιανή Κλαυδιανού
Μολοχίδης Αναστάσιος
Περίληψη

Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι τα θέματα της σύγχρονης φυσικής που περιλαμβάνονται έως τώρα στα αναλυτικά προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ελάχιστα. Στην μελέτη εργασιών που αναφέρονται σε σχετική θεματολογία διαπιστώθηκε ότι η εισαγωγή της σύγχρονης φυσικής στην εκπαίδευση, αποτελεί ένα καίριο ερευνητικό ερώτημα στην διδακτική της φυσικής. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην φυσική στοιχειωδών σωματιδίων και στην ένταξη της στην εκπαίδευση. Στα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας περιλαμβάνονται η επίτευξη γνωστικών και επιστημονικών στόχων, μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένη Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ), με αξιοποίηση των πολλαπλών αναπαραστάσεων. Στο πρώτο στάδιο της εργασίας γίνεται διερεύνηση για το επίπεδο γνώσεων των μαθητών σχετικά με την σωματιδιακή φυσική (ΣΦ) και το κατά πόσο μπορεί να αποτελέσει πηγή ενδιαφέροντος για την φυσική γενικότερα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εργασίες Υποψηφίων Διδακτόρων
Αναφορές
Barlow, R. (1992). Particle physics: from school to university. Phys. Educ. 27(2), 92–5. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/27/2/007
Bertozzi, E., Levrini, O., & Rodriguez, M., (2013). Symmetry as Core-idea for Introducing Secondary School Students to Contemporary Particle Physics. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, pp 679-685. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.279
Duit, R. (2007). Science education research internationally: Conceptions, research methods, domains of research. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 3(1), pp 3-15.
Duit R., Gropengießer H., Kattmann U., Komorek M. & Parchmann I. (2012) The Model of Educational Reconstruction Framework for Improving Teaching and Learning Science 1. In Science education research and practice in Europe. Sense Publishers, pp. 13-37.
Gourlay, H., (2017). Using concept mapping to learn about A level physics students’ understandings of particle physics. Proceedings, 6th International Conference on New Frontiers in Physics (ICNFP 2017), EPJ Web of Conferences 182. https://doi.org/10.1051/epjconf/201818202050
Johansson K., Kobel M., Hillebrandt D., & Euler M. (2007). European particle physics masterclasses make students into scientists for a day. Physics Education, 42(6), p.636.
Lewerissa, K., Pol, H., Brinkman, A. & Wouter van Joolingen. (2017). Insights into teaching quantum mechanics in secondary and lower undergraduate education. Phys. Rev. ST Phys. Educ. Res. 13, 010109. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.13.010109
Michelini, M., Santi, L. & Stefanel, A. (2015) Teaching modern physics in secondary schools. Proceedings, 14th International Symposium Frontiers of Fundamental Physics (FFP14).
Psillos, D., & Kariotoglou, P. (2016). Theoretical Issues related to Designing and Developing Teaching – Learning Sequences. In D. Psillos, P. Kariotoglou (Eds), Iterative Design of Teaching - Learning Sequences, pp 11-34. Springer. ISBN 978-94-007-7807-8.
Polen, C. (2019). Particle Physics: An Essential and Engaging Part of the High School Physics Program. The Physics Teacher, 57(5), pp 320. https://doi.org/10.1119/1.5098922
Stadermann, H., van den Berg, E. & Goedhart, M. (2019). Analysis of secondary school quantum physics curricula of 15 different countries: Different perspective on a challenging topic. Phys. Rev. Phys. Educ. Res. 15, 010130. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010130
Tuzón P. & Solbes J. (2016). Particle Physics in High School: A Diagnose Study. PLoS ONE 11(6): e0156526. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0156526