Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση μίας ΔΜΑ, για τη Διάδοση της Θερμότητας με Αγωγή, με Στόχο τη Διερεύνηση των Μαθησιακών Μονοπατιών των Μαθητών
Δημοσιευμένα:
Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική μαθησιακή ακολουθία μονοπάτια μάθησης διδακτικό πείραμα θερμότητα δημοτικό σχολείο
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μίας ΔΜΑ για τον μηχανισμό διάδοσης της θερμότητας με αγωγή στην Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Απώτερος στόχος είναι η καταγραφή των μαθησιακών μονοπατιών των μαθητών σε αυτή τη θεματική περιοχή. Η ακολουθία εφαρμόστηκε με τη μέθοδο του διδακτικού πειράματος σε μικρές ομάδες μαθητών. Συμμετέχοντες ήταν 12 μαθητές Ε’ τάξης. Τα διδακτικά πειράματα βιντεοσκοπήθηκαν και ηχογραφήθηκαν. Για την ανάλυση των δεδομένων αξιοποιούνται ποιοτικές μέθοδοι ανάλυσης περιεχομένου. Σε αυτή την εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός του πρώτου διδακτικού πειράματος, καθώς και τα πρώτα αποτελέσματα από την ανάλυσή του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εργασίες Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Φοιτητριών
- Κατηγορίες
Αναφορές
Erickson, G. (1980). Children’s viewpoints of heat: A second look. Science Education, 64(3), 323-336.
Erickson, F. (2012). Qualitative Research Methods for Science Education. In B. J. Fraser, K. G. Tobin, C. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education (pp. 1451-1469). Springer: Kluwer. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9041-7
Hatzikraniotis, E., Kallery, M., Moloxidis, A., & Psillos, D. (2010). Students’ design of experiments: an inquiry module on the conduction of heat. Physics Education, 45, 335-344. https://doi.org/10.1088/0031-9120/45/4/002
Kesidou, S., & Duit, R. (1993). Students' conceptions of the second law of thermodynamics: An interpretive study. Journal of Research in Science Teaching, 30(1), 85-106.
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non-linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Schönborn, K., Haglund, J., & Xie, C. (2014). Pupils’ early explorations of thermoimaging to interpret heat and temperature. Journal of Baltic Science Education, 13(1), 118-132.
She, H.-C. (2004). Fostering radical conceptual change through dual-situated learning model. Journal of Research in Science Teaching, 14(2), 142-164. https://doi.org/10.1002/tea.10130
Yeo, J., Wong, W., Tan, D., Ong, Y., & Pedregosa A. (2020). Using visual representations to realize the concept of “heat”. Learning: Research and Practice, 6(1), 34-50.