Εναλλακτικές Αντιλήψεις Μαθητών στις Ιοντίζουσες και Μη Ιοντίζουσες Ακτινοβολίες: Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Δημοσιευμένα:
Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Εναλλακτικές αντιλήψεις Ιοντίζουσες και Μη Ιοντίζουσες Ακτινοβολίες Ραδιενέργεια
Περίληψη
Η βιβλιογραφική ανασκόπηση εξετάζει τις εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών που επηρεάζουν την κατανόησή τους, σχετικά με τις ιοντίζουσες και τις μη ιοντίζουσες ακτινοβολίες. Μέσω της μεθοδολογίας PRISMA, η μελέτη συγκεντρώνει δεδομένα από επιστημονικά άρθρα, εστιάζοντας στα κύρια μοτίβα των εναλλακτικών αντιλήψεων και στις μεθόδους έρευνάς τους. Η ανάλυση δείχνει ότι πολλοί μαθητές δυσκολεύονται να διακρίνουν μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών ακτινοβολίας καθώς και μεταξύ του κινδύνου και του οφέλους που προκύπτουν από τη χρήση τους. Συμπερασματικά, η διερεύνηση αυτών των αντιλήψεων είναι σημαντική στην κατανόηση των ακτινοβολιών αλλά και της στάσης των μαθητών απέναντι στις ακτινοβολίες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Χαλκιά, Κ. (2012). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις. Πατάκης. ISBN 9789601643083
ASReview LAB developers. (2023). ASReview LAB: A tool for AI-assisted systematic reviews [Software v.1.6.5]. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.3345592
Behzadmehr, R., Doostkami, M., Sarchahi, Z., Dinparast Saleh, L., & Behzadmehr, R. (2020). Radiation protection among health care workers: knowledge, attitude, practice, and clinical recommendations: a systematic review. Reviews on Environmental Health, 36(2), 223–234. https://doi.org/10.1515/reveh-2020-0063
Drottz-Sjöberg, B. M., & Persson, L. (1993). Public reaction to radiation: fear, anxiety, or phobia? Health Physics, 64(3), 223–231. https://doi.org/10.1097/00004032-199303000-00001
Gavrilas, L., Kotsis, K. T., & Papanikolaou, M.-S. (2022). Attitudes and behaviors of university students towards electromagnetic radiation of cell phones and wireless networks. Aquademia, 6(2), ep22009. https://doi.org/10.30935/aquademia/12393
Migdanleuros, I., & Kotsis, T. (2021). Literacy of students of the Department of Primary Education regarding radioactivity. International Journal of Educational Innovation, 3(Issue 3), 136. https://journal.eepek.gr/assets/uploads/manuscripts/manuf_433_VRhZNpt7LU.pdf
Moher D, Liberati A, Tetzlaff J, Altman DG, PRISMA Group. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. BMJ 339, b2535. https://doi.org/10.1136/bmj.b2535
Neumann, S., & Hopf, M. (2012). Students conceptions about ‘radiation’: Results from an explorative interview study of 9th grade students. Journal of Science Education and Technology, 21(6), 826–834. https://doi.org/10.1007/s10956-012-9369-9
Plotz, T., & Hopf, M. (2016). Two concepts of radiation: A case study investigating existing preconceptions. European Journal of Science and Mathematics Education, 4(4), 447–459. https://doi.org/10.30935/scimath/9484
Prokop, A.-T., & Nawrodt, R. (2024). Energy as a source of preservice teachers’ conceptions about radioactivity. Physical Review Physics Education Research, 20, 010155. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.20.010155
SeleniumHQ. (n.d.). Selenium WebDriver. https://www.selenium.dev
Siersma, P. T., Pol, H. J., van Joolingen, W. R., & Visscher, A. J. (2021). Pre-university students’ conceptions regarding radiation and radioactivity in a medical context. International Journal of Science Education, 43(2), 179–196. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1864504
Taber, K. S. (2024). Educational constructivism. Encyclopedia, 4(4), 1534–1552. https://doi.org/10.3390/encyclopedia4040100