Παιδαγωγικός Πράκτορας στη Φυσική Λυκείου: Βελτιώνει την Κατανόηση Γραφικών Παραστάσεων;
Δημοσιευμένα:
Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Παιδαγωγικός Πράκτορας γραφικές παραστάσεις φυσική λύκειο
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση μίας Παιδαγωγικής Πράκτορα (ΠΠ) στην ερμηνεία γραφικών παραστάσεων σε μαθητές Α Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής. Χρησιμοποιήθηκε ημιπειραματική μέθοδος με τεστ πριν και μετά την παρέμβαση. Στην έρευνα συμμετείχαν 70 μαθητές που αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα, την ομάδα ελέγχου και την ομάδα αναφοράς. Η ομάδα ελέγχου και η πειραματική ομάδα είχαν πρόσβαση στο ίδιο διαδικτυακό υλικό με τη μόνη διαφορά ότι στην ηλεκτρονική τάξη της πειραματικής ομάδας ενσωματώθηκε η ΠΠ. Η ομάδα αναφοράς δεν χρησιμοποίησε καθόλου την ηλεκτρονική τάξη. Παρουσιάζονται τα μαθησιακά αποτελέσματα των τριών ομάδων για την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ν. (ΦΕΚ2913Β/3-5-2023, Απόφαση 48632/Δ2 Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Φυσικής των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
Σακελλαρίου, Σ., Μολοχίδης, Α., & Χατζηκρανιώτης, Ε. (2023). Αξιοποίηση εργαλείων H5P σε Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης για την ανάπτυξη και αποτίμηση μίας Ψηφιακής Παιδαγωγικής Βοηθού που υποστηρίζει τους φοιτητές στη σύνταξη εργασίας. Στα Πρακτικά Εργασιών 9ου Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Τόμος Α, σσ. 253-261). ΕΕΠΕΚ. ISBN 978-618-5562-15-1, ISSN: 2529‐1580.
Beichner, R. J. (1994). Testing student interpretation of kinematics graphs. American Journal of Physics, 62(8), 750–762. https://doi.org/10.1119/1.17449
Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2011). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons.
Glazer, N. (2011). Challenges with graph interpretation: A review of the literature. Studies in Science Education, 47(2), 183–210. https://doi.org/10.1080/03057267.2011.605307
Kramarsky, B. (2004). Making sense of graphs: Does metacognitive instruction make a difference? Learning and Instruction, 14(6), 593–619. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2004.09.003
Lundy, A. D., & Stephens, A. E. (2015). Beyond the literal: Teaching visual literacy in the 21st century classroom. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 1057-1060. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.794
Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). (2023). PISA 2025 science framework (second draft). ανακτήθηκε από https://pisa-framework.oecd.org/science-2025/assets/docs/PISA_2025_Science_Framework.pdf
Sakellariou, S., Molohidis, A. & Hatzikraniotis, E. (2024) On the Effectiveness of Pedagogical Agents. Int J Teach Learn Sci:IJTLS-10, https://doi.org/10.47991/2024/IJTLS-102
Sofianidis, A., Sakellariou, S., Zoupidis, A., & Hatzikraniotis, E. (2024). Introducing the Control of Variables Strategy to Early Childhood Student Teachers With the Assistance of an Augmented Pedagogical Agent. Sardag, M., Kaya, G., & Sogut, M. (Eds.) (2024). Proceedings Book Series-I of the ESERA 2023 Conference. Connecting Science Education with Cultural Heritage, pp. 212-222, Cappadocia, Türkiye. Nobel Bilimsel Eserler.
Susac, A., Bubic, A., Kazotti, E., Planinic, M., & Palmovic, M. (2018). Student understanding of graph slope and area under a graph: A comparison of physics and nonphysics students. Physical Review Physics Education Research, 14(2), https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.14.020109
Woolnough, J. (2000). How do students learn to apply their mathematical knowledge to interpret graphs in physics? Research in Science Education, 30(3), 259–267. https://doi.org/10.1007/BF02461633