Ενσωμάτωση Προσομοιώσεων στην Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών: Στάσεις Εκπαιδευτικών ΠΕ04


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
φυσικές επιστήμες προσομοιώσεις στάσεις εκπαιδευτικών
Χρυσάνθη Γίδαρη - Γουναρίδου
Ιωάννης Λεύκος
Περίληψη

Η ενσωμάτωση των προσομοιώσεων στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών προκαλεί συζήτηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Η ποιοτική αυτή έρευνα εξετάζει τις στάσεις των εκπαιδευτικών προς τη χρήση των προσομοιώσεων στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη Β/θμια εκπαίδευση, μέσω συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η διδασκαλία στο επίπεδο του Γυμνασίου και η επιμόρφωση B΄ επιπέδου  στις ΤΠΕ επηρεάζουν θετικά τις στάσεις. Αντίθετα η αρνητική επίδραση στις στάσεις φαίνεται να σχετίζεται με περιορισμένο χρόνο, έλλειψη εξοικείωσης με την τεχνολογία και ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή. Επιπλέον, υπογράμμισαν τη σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την καλύτερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γίδαρη-Γουναρίδου, Χ., & Λεύκος, Ι. (2024, υπο δημοσίευση). Οι Στάσεις των Εκπαιδευτικών ΠΕ04 για τη Χρήση Προσομοιώσεων στην Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Ερευνητών/τριών Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.
Ψύλλος, Δ. (2021). Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Ψηφιακές Τεχνολογίες: Όψεις και Μετασχηματισμοί. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 191-212. https://doi.org/10.12681/riste.27276
Bo, W.V., Fulmer, G.W., Lee, C.KE., & Chen V.DT. (2018) How Do Secondary Science Teachers Perceive the Use of Interactive Simulations? The Affordance in Singapore Context. J Sci Educ Technol, 27, 550–565. https://doi.org/10.1007/s10956-018-9744-2
Ben Ouahi, Mhamed & Lamri, Driss & Hassouni, Taoufik & Alibrahmi, El. (2022). Science Teachers' Views on the Use and Effectiveness of Interactive Simulations in Science Teaching and Learning. International Journal of Instruction, 15 (1), 277-292. https://doi.org/10.2933/iji.2022.15116a
Jaakkola, T., & Nurmi, S. (2008). Fostering elementary school students’ understanding of simple electricity by combining simulation and laboratory activities. Journal of Computer Assisted Learning, 24(4), 271-283. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2007.00259.x
Lefkos, I., Psillos, D., & Hatzikraniotis, E. (2011). Designing experiments on thermal interactions by secondary-school students in a simulated laboratory environment. Research in Science & Technological Education, 29(2), 189–204. https://doi.org/10.1080/02635143.2010.533266
Minner, D. D., Levy, A. J., & Century, J. (2010). Inquiry-based science instruction-what is it and does it matter? Results from a research synthesis years 1984 to 2002. Journal of Research in Science Teaching, 47(4), 474–496. https://doi.org/10.1002/tea.20347
Papalazarou, N., Lefkos, I. & Fachantidis, N. (2024). The Effect of Physical and Virtual Inquiry-Based Experiments on Students’ Attitudes and Learning. Journal of Science Education and Technology, 33, 349–364. https://doi.org/10.1007/s10956-023-10088-3
Perkins, K.K., Moore, E., & Chasteen, S. V. (2015). Examining the Use of PhET Interactive Simulations in US College and High School Classrooms. In: 2014 Physics Education Research Conference Proceedings. American Association of Physics Teachers, 207–210. https://doi.org/10.1119/perc.2014.pr.048
Ronen, M., & Eliahu, M. (2000). Simulation—A bridge between theory and reality: The case of electric circuits. Journal of computer assisted learning, 16(1), 14-26. https://doi.org/10.1046/j.1365-2729.2000.00112.x
Stinken-Rösner, Lisa. (2020). Simulations in Science Education – Status Quo. Progress in Science Education, 3(1), 26-34. https://doi.org/10.25321/prise.2020.996
Ulukök, S., & Sari, U. (2016). The Effect of Simulation-Assisted Laboratory Applications on Pre-Service Teachers' Attitudes towards Science Teaching. Universal Journal of Educational Research, 4(3), 465-474. https://doi.org/10.13189/ujer.2016.040301