Εκπαίδευση Μελλοντικών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Διδασκαλία Ικανοτήτων για την Κλιματική Αλλαγή


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή ικανότητες για την κλιματική αλλαγή
Χαρά Μπιτσάκη
https://orcid.org/0000-0001-8952-9207
Λούση Αβρααμίδου
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η κλιματική κρίση απαιτεί εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που αναπτύσσουν τις ικανότητες των μαθητών για δράση και λήψη αποφάσεων. Ωστόσο, οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί συχνά δυσκολεύονται να ενσωματώσουν την πολυπλοκότητα της κλιματικής αλλαγής και τις απαραίτητες διδακτικές πρακτικές. Η έρευνα εξετάζει πώς οι φοιτητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναπτύσσουν διδακτικό υλικό για τις ικανότητες της κλιματικής αλλαγής. Μέσα από δραστηριότητες επιστημονικού περιεχομένου, ανάπτυξης δεξιοτήτων και σχεδιασμού διδακτικού υλικού, οι συμμετέχοντες ξεπερνούν τις δυσκολίες τους, ενσωματώνοντας μέσα όπως ο οραματισμός μελλοντικών σεναρίων και πειράματα. Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία δομημένων πλαισίων και ανατροφοδότησης για την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Eilam, E. (2022). Climate change education: the problem with walking away from disciplines. Studies in Science Education, 58(2), 231–264. https://doi.org/10.1080/03057267.2021.2011589
Hume, A., & Berry, A. (2010). Constructing CoRes—a Strategy for Building PCK in Pre-service Science Teacher Education. Research in Science Education, 41(3), 341–355. https://doi.org/10.1007/s11165-010-9168-3
Majid, N., Marston, S., Reed Johnson, J. A., & Happle, A. (2023). Reconceptualising Preservice Teachers’ Subject Knowledge in Climate Change and Sustainability Education: A Framework for Initial Teacher Education from England, UK. Sustainability, 15(16), 12237. https://doi.org/10.3390/su151612237
Pörtner, H. O., Roberts, D. C., Poloczanska, E. S., Mintenbeck, K., Tignor, M., Alegría, A., ... & Okem, A. (2022). IPCC, 2022: Summary for policymakers. https://doi.org/10.1017/9781009325844.001
Shea, N. A., Mouza, C., & Drewes, A. (2016). Climate Change Professional Development: Design, Implementation, and Initial Outcomes on Teacher Learning, Practice, and Student Beliefs. Journal of Science Teacher Education, 27(3), 235–258. https://doi.org/10.1007/s10972-016-9456-5
Taurinen, J., Vesterinen, V. M., Veijonaho, S., Siponen, J., Riuttanen, L., & Ruuskanen, T. (2024). Climate change competencies from perspective of Finnish youth. Journal of Youth Studies, 1–20. https://doi.org/10.1080/13676261.2024.2343724
US Global Change Research Program. (2024). Climate Literacy: Essential Principles for Understanding and Addressing Climate Change. U.S. Global Change Research Program. https://doi.org/10.7930/clg2024
Waldron, F., Ruane, B., Oberman, R., & Morris, S. (2016). Geographical process or global injustice? Contrasting educational perspectives on climate change. Environmental Education Research, 25(6), 895–911. https://doi.org/10.1080/13504622.2016.1255876
Wiek, A., Withycombe, L., & Redman, C. L. (2011). Key competencies in sustainability: a reference framework for academic program development. Sustainability Science, 6(2), 203–218. https://doi.org/10.1007/s11625-011-0132-6