Αξιοποίηση της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Απόψεις Φοιτητών και Διδασκόντων
Περίληψη
Η παρούσα ποιοτική μελέτη διερευνά τις απόψεις φοιτητών / μελλοντικών εκπαιδευτικών και διδασκόντων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, όπως τo ChatGPT, ως μαθησιακούς βοηθούς. Ξεκίνησε με μια προ-πειραματική μελέτη μέσω ερωτηματολογίου με ανοιχτές ερωτήσεις για τους λόγους προθυμίας και ανησυχιών 152 προπτυχιακών φοιτητών παιδαγωγικού τμήματος. Βάσει των αποτελεσμάτων αυτών, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια διδακτική παρέμβαση, η οποία περιλάμβανε θεωρητική και πρακτική εξοικείωση με διαλογικούς πράκτορες. Έπειτα, ακολούθησε η μετά-πειραματική μέτρηση με τη χρήση του ίδιου ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση αλλαγών στις απόψεις 59 φοιτητών. Τα ευρήματα ανέδειξαν οφέλη όπως η ευκολία και η άμεση ανατροφοδότηση σε ακαδημαϊκές υποχρεώσεις, αλλά και ανησυχίες σχετικά με τη λανθασμένη χρήση και αξιοπιστία. Οι ημιδομημένες συνεντεύξεις σε διδάσκοντες πανεπιστημίων, που βρίσκονται σε εξέλιξη, τονίζουν μια υψηλή διάθεση για αξιοποίηση αυτών των εργαλείων με έμφαση στην εκπαίδευσή και την κατανόηση ανησυχιών των φοιτητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση