Σχεδιαστικές Αρχές Κατασκευής Διαδραστικών Προσομοιώσεων


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαδραστικές προσομοιώσεις ανάπτυξη προσομοιώσεων αξιολόγηση αποδοχής προσομοιώσεων
Μιχαήλ Στεφανής
Ελένη Πετρίδου
https://orcid.org/0009-0009-4195-9385
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Οι διαδραστικές προσομοιώσεις ενσωματώνονται στην εκπαιδευτική διαδικασία με αυξανόμενο ρυθμό ενισχύοντας την επιστημονική και πειραματική σκέψη με καταγεγραμμένα πλεονεκτήματα αλλά και περιορισμούς σε σχέση με την διενέργεια πραγματικών πειραμάτων. Στην παρούσα εργασία εφαρμόζονται πρωτότυπες αρχές για σχεδιασμό τριών διαδραστικών προσομοιώσεων στα πεδία της άνωσης, της ταλάντωσης εκκρεμούς και του φωτοηλεκτρικού φαινομένου. Στην σχεδίαση δόθηκε έμφαση στην δυνατότητα των προσομοιώσεων να αμβλύνουν ορισμένα από τα μειονεκτήματά τους σε σχέση με τα εργαστηριακά πειράματα, προάγοντας πιο ανοιχτή διερεύνηση. Μετά την υλοποίηση, ομάδα εξειδικευμένων αξιολογητών θα αναλάβει την δοκιμασία των προσομοιώσεων για την εκτίμηση της εκπαιδευτικής τους αποτελεσματικότητας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Banda, H. J., & Nzabahimana, J. (2021). Effect of integrating physics education technology simulations on students’ conceptual understanding in physics: A review of literature. Physical Review Physics Education Research, 17(2), 023108. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.17.023108
Banks, J., Carson, J., Nelson, B., & Nicol, D., (Επιμ.). (2010). Discrete-event system simulation (5η εκδ). Prentice Hall. ISBN: 978-0136062127
De Jong, T., & Van Joolingen, W. R. (1998). Scientific Discovery Learning with Computer Simulations of Conceptual Domains. Review of Educational Research, 68(2), 179–201. https://doi.org/10.3102/00346543068002179
Olympiou, G., & Zacharia, Z. C. (2012). Blending physical and virtual manipulatives: An effort to improve students’ conceptual understanding through science laboratory experimentation. Science Education, 96(1), 21–47. https://doi.org/10.1002/sce.20463
Rutten, N., van Joolingen, W. R., & van der Veen, J. T. (2012). The learning effects of computer simulations in science education. Computers & Education, 58(1), 136–153. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.07.017
Srisawasdi, N., & Panjaburee, P. (2015). Exploring effectiveness of simulation-based inquiry learning in science with integration of formative assessment. Journal of Computers in Education, 2(3), 323–352. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0037-y
van Berkum, J.J.A., & de Jong, T. (1991). Instructional environments for simulations. Education and Computing, 6(3–4), 305–358. https://doi.org/10.1016/0167-9287(91)80006-J
Wen, C.-T., Liu, C.-C., Chang, H.-Y., Chang, C.-J., Chang, M.-H., Fan Chiang, S.-H., Yang, C.-W., & Hwang, F.-K. (2020). Students’ guided inquiry with simulation and its relation to school science achievement and scientific literacy. Computers & Education, 149, 103830. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103830