Διδακτική Παρέμβαση για τους Εξωπλανήτες, από την σκοπιά της Φύσης της Επιστήμης


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διάβαση της Αφροδίτης εξωπλανήτες φύση της επιστήμης απόκρυψη
Νικόλαος Βλαχοστέργιος
Άννα Κουμαρά
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Αν και η κατανόηση της Φύσης της Επιστήμης είναι ένα θέμα που η σημασία του έχει τονιστεί από πολλές μελέτες, δεν έχει ενταχθεί μέσα στα προγράμματα σπουδών. Στόχος αυτής της εργασίας έχει να μελετηθεί κατά πόσο μία σειρά διδακτικών παρεμβάσεων αστρονομίας μπορεί να επηρεάσει τις απόψεις των μαθητών για τη Φύση της Επιστήμης. Η σειρά διδακτικών παρεμβάσεων περιλαμβάνει το φαινόμενο της διάβασης της Αφροδίτης, την απόκρυψη του Betelgeuse από τον αστεροειδή 319 – Leona και καταλήγει στην ανίχνευση των εξωπλανητών μέσω της μεθόδου της διάβασης. Τα αποτελέσματα αναμένεται να αναδείξουν την αποτελεσματικότητα της σειράς καθώς και νέους τρόπους για να βελτιωθεί.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Dai, Z., Ni, D., Pan, L., & Zhu, Y. (2021). Five methods of exoplanet detection. Journal of Physics: Conference Series, 2012, 012135. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2012/1/012135
Dick, S. J. (2004). The transit of Venus. Scientific American, 290(5), 98-105. https://www.jstor.org/stable/10.2307/26047720
Koumara, A. (2022). History of pressure implemented in a Nature of Science Professional Development Program for science teachers. Science & Education, 33(3), 517-550. http://dx.doi.org/10.1007/s11191-022-00401-8
Lederman, N., Antink, A., Bartos, S. (2014). Nature of Science, Scientific Inquiry and Socio-Scientific Issues Arising from Genetics: A Pathway to Developing a Scientific Literate Citizenry, Science & Education, 23(2), pp. 285-302. https://doi.org/10.1007/s11191-012-9503-3
Metz, D. (2009). William Wales and the 1769 transit of Venus: puzzle solving and the determination of the astronomical unit. Science & Education, 18, 581-592. https://doi.org/10.1007/s11191-006-9073-3
National Science Teaching Association. (2024). Nature of Science. https://www.nsta.org/nstas-official-positions/nature-science
Ortiz L., Kretlow M., Schnabel C., Moralese N. et al. (2024). The stellar occultation by (319) Leona on 2023 September 13 in preparation for the occultation of Betelgeuse. Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters, 528(1), L139-L145. https://doi.org/10.1093/mnrasl/slad179
Vieyra, R. E., & Lopez, R. (2023). Physics in a Space Science Context: Learning Sequences to Teach Electromagnetic Waves and Fields. The Physics Teacher, 61(5), 364-367. https://doi.org/10.1119/5.0094223