Η Θέση των Kοινωνικοεπιστημονικών Ζητημάτων στην Ελληνική Εκπαίδευση
Δημοσιευμένα:
Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα ΚΕΖ εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Περίληψη
Τα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα (ΚΕΖ) αποτελούν ένα σύγχρονο παιδαγωγικό πλαίσιο των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) με πολλαπλά μαθησιακά και κοινωνικά οφέλη. Η εφαρμογή τους έχει κερδίσει έδαφος διεθνώς και έχει γίνει συσχετισμός τους με την ανάπτυξη επιστημονικού (εγ)γραμματισμού και μάλιστα του Οράματος ΙΙ και Οράματος ΙΙΙ. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η έρευνα που έχει γίνει στην Ελλάδα γύρω από τα κοινωνικά ζητήματα. Δίνονται πληροφορίες γύρω από τη θεματολογία που κυρίως έχει επιλεγεί από ερευνητές, τις βαθμίδες εκπαίδευσης που έχουν μελετηθεί καθώς και τις περιπτώσεις ευρείας εφαρμογής τους σε μαθητικό πληθυσμό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Aikenhead, G. S. (2007). Expanding the research agenda for scientific literacy. In C.Linder et al. (Eds.) Promoting scientific literacy: Science education research in transaction. Uppsala: Geotryckeriet.
Georgiou, M., & Mavrikaki, E. (2013). Greek students’ ability in argumentation and informal reasoning about socio-scientific issues related to biotechnology. In C. P. Constantinou, N. Papadouris, & A. Hadjigeorgiou (Eds.), Proceedings of the 10th Conference of the European Science Education Research Association (pp. 1158-1166).
Georgiou, M. (2024). Widening Students’ World Views via the Implementation of Socioscientific Issues in Educational Practice. In: Zeidler, D.L. (eds) A Moral Inquiry into Epistemic Insights in Science Education. Contemporary Trends and Issues in Science Education, vol 61. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-63382-9_10
Georgiou, M., Mavrikaki, E., & Constantinou, C. P. (2020) Is teaching biology through socio-scientific issues enough for the development of argumentation skills? In B. Puig, P. B. Anaya, M. J. G. Quilez, & M. Grace (Eds.), Biology education research. Contemporary topics and directions (pp. 177-186). Servicio de Publicaciones [Publications Service], Universidad de Zaragoza. https://doi.org/10.26754/uz.978-84-16723-97-3
Roberts, D. A. (2007). Scientific literacy/science literacy. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 729–780). Mahwah: Lawrence Erlbaum.
Sadler, T. D. (2004). Informal reasoning regarding socioscientific issues: A critical review of research. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 41(5), 513-536.
Page, M. J., McKenzie, J. E., Bossuyt, P. M., Boutron, I., Hoffmann, T. C., Mulrow, C. D., ... & Moher, D. (2021). The PRISMA 2020 statement: an updated guideline for reporting systematic reviews. PLoS Med, 18(3), e1003583.
Zeidler, D.L., Herman, B.C. & Sadler, T.D. New directions in socioscientific issues research. Discip Interdscip Sci Educ Res 1, 11 (2019). https://doi.org/10.1186/s43031-019-0008-7
Zeidler, D. L., & Sadler, T. D. (2010). An inclusive view of scientific literacy: Core issues and future directions. In Exploring the landscape of scientific literacy (pp. 186-202). Routledge.