Ενσωμάτωση της Οικονομίας Ατόμων στη Διδασκαλία της Χημείας: τι μας Δείχνουν τα Σχέδια των Μαθητών/τριών;
Περίληψη
Η σχέση της Πράσινης Χημείας (ΠΧ) με τη βιώσιμη ανάπτυξη κατέστησε απαραίτητη την ενσωμάτωση των αρχών της ΠΧ στη διδασκαλία της Χημείας για την ανάπτυξη του επιστημονικού γραμματισμού των μαθητών/τριών. Η παρούσα εργασία διερευνά τις ιδέες των μαθητών/τριών σχετικά με την αρχή της ΠΧ οικονομία ατόμων, όπως αναδεικνύονται μέσα από τα σχέδιά τους στο τέλος μιας διδασκαλίας που έχει ως στόχο την ενσωμάτωση της αρχής αυτής στο μάθημα της Χημείας. Η διδασκαλία εφαρμόστηκε σε μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου που έχουν ήδη διδαχθεί τη στοιχειομετρία. Η εισαγωγή στην οικονομία ατόμων έγινε με την χρήση μιας αναλογίας με τη μορφή σχεδίου (υλικά συσκευασίας δώρου-μη επιθυμητό προϊόν). Η ανάλυση 41 σχεδίων έδειξε ότι οι 26 μαθητές/τριες μπόρεσαν να εκφράσουν την αρχή οικονομία ατόμων είτε χρησιμοποιώντας μια χημική αντίδραση είτε μια αναλογία και 10 μαθητές ανάδειξαν κάποια σχέση της Χημείας με το περιβάλλον, οι περισσότεροι με μια αισιόδοξη προοπτική.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση