Χρήση του ChatGPT στον Διδακτικό Σχεδιασμό: Μια Μελέτη υπό το Πρίσμα της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου
Δημοσιευμένα:
Apr 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτικός σχεδιασμός παιδαγωγική γνώση περιεχομένου παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT
Περίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά τη χρήση του ChatGPT στον διδακτικό σχεδιασμό στις Φυσικές Επιστήμες, αξιοποιώντας την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ) ως θεωρητικό πλαίσιο. Η ΠΓΠ χρησιμοποιήθηκε τόσο για τη διαμόρφωση προτροπών προς το ChatGPT όσο και για την ανάλυση των παραγόμενων σχεδίων μαθήματος. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι προτροπές που περιλάμβαναν σαφή στοιχεία της ΠΓΠ, καθώς και η παροχή επιστημονικών άρθρων στο ChatGPT, συνέβαλαν στη δημιουργία απαντήσεων που εναρμονίζονταν καλύτερα με τις επικρατούσες διδακτικές προσεγγίσεις. Συνεπώς, η ΠΓΠ μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την κριτική προσέγγιση των απαντήσεων του ChatGPT από τους εκπαιδευτικούς.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Avraamidou, L. (2024). Can we disrupt the momentum of the AI colonization of science education? Journal of Research in Science Teaching, 61(10), 2570–2574. https://doi.org/10.1002/tea.21961
Chaitidou, M., Spyrtou, A., Kariotoglou, P., & Dimitriadou, C. (2018). Professional Development in Inquiry-Oriented Pedagogical Content Knowledge among Primary School Teachers. The International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning, 25(2), 17–36. https://doi.org/10.18848/2327-7971/CGP/v25i02/17-36
Chan, C. K. Y., & Colloton, T. (2024). Generative AI in Higher Education. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003459026
Cooper, G. (2023). Examining Science Education in ChatGPT: An Exploratory Study of Generative Artificial Intelligence. Journal of Science Education and Technology, 32(3), 444–452. https://doi.org/10.1007/s10956-023-10039-y
Feldman-Maggor, Y., Blonder, R., & Alexandron, G. (2024). Perspectives of Generative AI in Chemistry Education Within the TPACK Framework. Journal of Science Education and Technology. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10147-3
Hashem, R., Ali, N., El Zein, F., Fidalgo, P., & Abu Khurma, O. (2024). AI to the rescue: Exploring the potential of ChatGPT as a teacher ally for workload relief and burnout prevention. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 19, 023. https://doi.org/10.58459/rptel.2024.19023
Mishra, P., Warr, M., & Islam, R. (2023). TPACK in the age of ChatGPT and Generative AI. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 39(4), 235–251. https://doi.org/10.1080/21532974.2023.2247480
Otto, C. A., & Everett, S. A. (2013). An Instructional Strategy to Introduce Pedagogical Content Knowledge Using Venn Diagrams. Journal of Science Teacher Education, 24(2), 391–403. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9272-5
UNESCO. (2023). Guidance for generative AI in education and research. https://doi.org/10.54675/EWZM9535
Zoupidis, A., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Kariotoglou, P. (2021). Teaching and Learning Floating and Sinking: Didactic Transformation in a Density-Based Approach. Fluids, 6(4), 158. https://doi.org/10.3390/fluids6040158