Φωτογραφίζοντας το Αόρατο, οι Θερμικές Κάμερες σε Σχολικές Εργαστηριακές Δραστηριότητες


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Θερμική κάμερα θερμότητα υπέρυθρο
Παναγιώτης Λάζος
https://orcid.org/0000-0001-7517-656X
Κωνσταντίνος Χαλκιαδάκης
https://orcid.org/0009-0007-7020-2045
Περίληψη

Οι θερμικές κάμερες ή κάμερες υπέρυθρου είναι συσκευές οι οποίες μπορούν να παράγουν μια εικόνα του περιβάλλοντος με βάση την ένταση της υπέρυθρης ακτινοβολίας που τα σώματα εκπέμπουν. Με τον τρόπο αυτό επιτρέπουν την οπτικοποίηση θερμοκρασιακών διαφορών. Μέσω της οπτικοποίησης σε πραγματικό χρόνο μπορούν να προσεγγιστούν με ελκυστικό τρόπο θέματα που δύσκολα μπορούν να μελετηθούν ποιοτικά με κλασσικά εργαλεία όπως το θερμόμετρο. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν δραστηριότητες που αφορούν στην αγωγιμότητα, στη διατήρηση, τη μεταφορά και υποβάθμιση της ενέργειας, το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα κ.α που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μαθήματα των Φυσικών επιστημών στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baird, W. H., Richards, C., & Godbole, P. (2012). Advanced Imaging of Elementary Circuits. The Physics Teacher, 50(9), 561–562. https://doi.org/10.1119/1.4767496
Carpineti, M., Luigia Cazzaniga, Perotti, L., Giliberti, M., Cavinato, M., & Ludwig, N. (2019). Embedding physics into technology: infrared thermography and building inspection as a teaching tool — a new participated strategy approach to the physics of heat transfer and energy saving for professional schools. Canadian Journal of Physics, 97(9), 1019–1026. https://doi.org/10.1139/cjp-2018-0554
Gfroerer, T., Phillips, R., & Rossi, P. (2015). Thermal diffusivity imaging. American Journal of Physics, 83(11), 923–927. https://doi.org/10.1119/1.4928277
Haglund, J., Jeppsson, F., Hedberg, D., & Schönborn, K. J. (2015). Thermal cameras in school laboratory activities. Physics Education, 50(4), 424-430. https://doi.org/10.1088/0031-9120/50/4/424
Kácovský, P. (2018). Thermal Imaging Experiments as an Inspiration for Problem-based Learning. The Physics Teacher, 56(9), 596–599. https://doi.org/10.1119/1.5080571
Kácovský, P. (2019). Electric Circuits as Seen by Thermal Imaging Cameras. The Physics Teacher, 57(9), 597–599. https://doi.org/10.1119/1.5135785
Netzell, E., Jeppsson, F., Haglund, J., & Schönborn, K. J. (2017). Visualising energy transformations in electric circuits with infrared cameras. School Science Review, 98(364), 19–22. Ανακτήθηκε στις 6/12/2024 από https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1080962/FULLTEXT01.pdf
Planinšič, G., Nered, U., & Etkina, E. (2022). An Infrared Camera: Multiple Ways to Use a Modern Device in Introductory Physics Courses. In Thermal Cameras in Science Education (pp. 147-167). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-85288-7_10
Vollmer, M., Möllmann, K.-P., Pinno, F., & Karstädt, D. (2001). There is more to see than eyes can detect. The Physics Teacher, 39(6), 371–376. https://doi.org/10.1119/1.1407135.
Wong, C. P., & Subramaniam, R. (2018). Seeing in a different light—using an infrared camera to teach heat transfer and optical phenomena. Physics Education, 53(3), 035007. https://doi.org/10.1088/1361-6552/aaa5ee