Διερεύνηση της Ταυτότητας Διδασκαλίας ΚοινωνικοΕπιστημονικών Ζητημάτων Εκπαιδευτικών στο Λλαίσιο της Κλιματικής Αλλαγής


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
κλιματική αλλαγή κοινωνικο -επιστημονικά ζητήματα ταυτότητα διδασκαλίας
Κάλλια Ζάρμπα
Αθανασία Κοκολάκη
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Περίληψη

Η εργασία μελετά την ανάπτυξη της ταυτότητας διδασκαλίας Κοινωνικό-Επιστημονικών Ζητημάτων (ΚΕΖ) εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της Κλιματικής Αλλαγής. Στην έρευνα συμμετέχουν 10 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, με τη συλλογή δεδομένων να πραγματοποιείται μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων. Τα πρώτα ευρήματα αποκαλύπτουν δυσκολίες των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση ΚΕΖ διδασκαλιών λόγω της αβεβαιότητας γύρω από τις κοινωνικές πτυχές της επιστήμης αλλά και δυνατότητες που προκύπτουν από την έντονη σύνδεση των ΚΕΖ με την καθημερινή ζωή των μαθητών. Τα τελικά αποτελέσματα αναμένεται να αναδείξουν τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη και τον μετασχηματισμό της ταυτότητας διδασκαλίας ΚΕΖ μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Avraamidou, L. (2014). Studying science teacher identity: current insights and future research directions. Studies in Science Education, 50(2), 145–179. https://doi.org/10.1080/03057267.2014.937171
Beauchamp, C., & Thomas, L. (2011). New teachers’ identity shifts at the boundary of teacher education and initial practice. International Journal of Educational Research, 50(1), 6-13. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2011.04.003
Carlone, H. B., & Johnson, A. (2007). Understanding the science experiences of successful women of color: Science identity as an analytic lens. Journal of Research in Science Teaching, 44(8), 1187-1218. https://doi.org/10.1002/tea.20237
Hanna, F., Oostdam, R., Severiens, S. E., & Zijlstra, B. J. (2019). Domains of teacher identity: A review of quantitative measurement instruments. Educational Research Review, 27, 15–27. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2019.01.003
Panissal, N., & Hervé, N. (2022). Teaching SSI: Implications with Respect to Teachers’ Professional Identity. Learning Sciences for Higher Education, 69–83. https://doi.org/10.1007/978-981-19-1840-7_5
Sadler, T. D., Klosterman, M. L., & Topcu, M. S. (2011). Learning science content and socio-scientific reasoning through classroom explorations of global climate change. In T. D. Sadler (Ed.), Socio-scientific issues in the classroom (Vol. 39, pp. 45–77). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-1159-4_4
Taurinen, J., Vesterinen, V. M., Veijonaho, S., Siponen, J., Riuttanen, L., & Ruuskanen, T. (2024). Climate change competencies from perspective of Finnish youth. Journal of Youth Studies, 1–20. https://doi.org/10.1080/13676261.2024.2343724