Αρχές Λειτουργίας, Κατασκευή και Χρήση Σχολικού Σεισμογράφου

Δημοσιευμένα:
Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός Σεισμογράφος Jamaseis Arduino Δίκτυο σεισμογράφων IRIS
Περίληψη
Οι σεισμοί αποτελούν έναν μόνιμο παράγοντα κινδύνου για μία σεισμογενή χώρα όπως η Ελλάδα αλλά και ένα ενδιαφέρον πεδίο επιστημονικής έρευνας. Η κατασκευή και χρήση σχολικών σεισμογράφων και η ένταξή τους σε ένα δίκτυο σεισμογράφων μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Στόχοι του εργαστηρίου είναι η συναρμολόγηση ενός σχολικού σεισμογράφου, η παρουσίαση ενός λογισμικού ψηφιοποίησης των σεισμικών κυμάτων και ενός λογισμικού καταγραφής και απεικόνισής τους, η σύνδεση στο δίκτυο IRIS για αποστολή και λήψη των δεδομένων και η εύρεση του επίκεντρου του σεισμού με τη μέθοδο του τριγωνισμού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bravo, T., Taber, J., & Davis, H. (2020). A case study of Highly-Engaged Educators’ integration of Real-Time Seismic Data in secondary Classrooms. Frontiers in Earth Science, 8. https://doi.org/10.3389/feart.2020.00180
Denton, P., Fishwick, S., Lane, V., & Daly, D. (2018). Football quakes as a tool for student engagement. Seismological Research Letters, 89(5), 1902–1907. https://doi.org/10.1785/0220180078
IRIS EPO - jAmaSeis Software. (2017). Iris.edu. https://www.iris.edu/hq/jamaseis/
IRIS. (2019). Iris.edu. https://www.iris.edu/hq/
Subedi, S., Hetényi, G., Denton, P., & Sauron, A. (2020). Seismology at School in Nepal: a program for educational and citizen seismology through a Low-Cost seismic network. Frontiers in Earth Science, 8. https://doi.org/10.3389/feart.2020.00073
Taber, J., Hubenthal, M., Bravo, T., Dorr, P., Johnson, J., McQuillian, P., Sumy, D. F., & Welti, R. (2015). Seismology education and public-outreach resources for a spectrum of audiences, as provided by the IRIS Consortium. The Leading Edge, 34(10), 1178–1184. https://doi.org/10.1190/tle34101178.1