Απόψεις Μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Εκπαίδευση με Τεχνουργήματα και Τεχνολογίες Arduino


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διαδίκτυο των Πραγμάτων Απόψεις Παράγοντες Δεξιότητες 21ου αιώνα STEM εκπαίδευση
Σταύρος Αϊβαλιώτης
https://orcid.org/0009-0007-2807-9055
Αικατερίνη Σαργιώτη
Αναστάσιος Εμβαλωτής
Περίληψη

Η εισήγηση έχει ως στόχο την παρουσίαση προκαταρκτικής έρευνας αναφορικά με τις απόψεις μαθητών/τριών Α΄ και Β΄ Λυκείου σχετικά με τις τεχνολογίες και τα τεχνουργήματα Arduino, την εκπαίδευση τους σε αυτά και τη στάθμιση των απόψεών τους με μια σειρά μεταβλητών όπως το φύλο, την εξοικείωση με τις τεχνολογίες, την αναγνώριση της σημασίας των συγκεκριμένων τεχνολογιών στην καθημερινότητα κ.ά. Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι απόψεις των μαθητών σχετίζονται (θετικά ή αρνητικά) με την εξοικείωση, την διάθεση για εμπλοκή, τη προοπτική ενασχόλησης, την ανάγκη προγραμματισμού και τη διάθεση χρόνου, ενώ διαπιστώθηκε ότι οι απόψεις δεν διαφοροποιούνται συναρτήσει του φύλου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας (μτφ. Α. Αϊδίνη). Gutenberg. (έτος έκδοσης πρωτότυπου 2004). ISBN: 9789600118858.
Benitti, F. B. V. (2012). Exploring the educational potential of robotics in schools: A systematic review. Computers & Education, 58(3), 978-988. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.006.
Daniela, L. (2019). Preface. In L. Daniela (Ed.), Smart Learning with Educational Robotics: Using Robots to Scaffold Learning Outcomes (pp. ix-xiii). Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19913-5.
Di Lieto. M.C., Pecini, C., Castro, E., Inguaggiato, E., Cecchi, F., Dario, P,. Sgandurra, G. & Cioni, G. (2019). Robot Programming to Empower Higher Cognitive Functions in Early Childhood. In L. Daniela (Ed.), Smart Learning with Educational Robotics: Using Robots to Scaffold Learning Outcomes (pp. 229-250). Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19913-5.
Eguchi, A. (2017). Bringing Robotics in Classrooms. In M.S. Khine (Ed.), Robotics in STEM Education (pp. 3-32). Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-57786-9.
Evripidou, S., Georgiou, K., Doitsidis, L., Amanatidis, A. A., Zinonos, Z. & Chatzichristofis, S. A. (2020). Educational Robotics: Platforms, Competitions and Expected Learning Outcomes. IEEE Access, 8, 219534-219562. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.3042555.
Kassab, M., DeFranco, J., & Laplante, P. (2020). A systematic literature review on Internet of things in education: Benefits and challenges. Journal of Computer Assisted Learning, 36(2), 115–127. https://doi.org/10.1111/jcal.12383.
Kert, S.B., Erkoç, M.F. & Yeni, S. (2020). The effect of robotics on six graders’ academic achievement, computational thinking skills and conceptual knowledge levels. Thinking Skills and Creativity, 38:100714. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100714.
Rapti, S. & Sapounidis, T. (2024). “Critical thinking, Communication, Collaboration, Creativity in kindergarten with Educational Robotics”: A scoping review (2012–2023). Computers & Education, 210:104968. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104968.