Αξιοποίηση πολυτροπικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία των νόμων του Νεύτωνα σε μαθήτρια με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία
Περίληψη
Οι νόμοι του Νεύτωνα αποτελούν τους πυλώνες της Νευτώνειας Μηχανικής. Η αποτελεσματική διδασκαλία τους είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση των φαινομένων που άπτονται των συγκεκριμένων νόμων και ιδιαίτερα όταν στοχεύουμε σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η παρούσα εργασία αφενός μεν διερευνά τις εναλλακτικές αντιλήψεις μαθήτριας με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία και αφετέρου το βαθμό επίτευξης εννοιολογικής αλλαγής, μέσω κατάλληλα σχεδιασμένης εξατομικευμένης διδακτικής παρέμβασης. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιήθηκε η πολυτροπικότητα και χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα διδακτικά εργαλεία (ερωτηματολόγιο, φύλλο εργασίας, απτικές δραστηριότητες, προσομοιώσεις), μέσω των οποίων διαπιστώθηκε ο υψηλός βαθμός τροποποίησης των εναλλακτικών της αντιλήψεων και κατανόησης των νέων εννοιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση