Ενσωμάτωση Ρομποτικής, Τεχνητής Νοημοσύνης και Τέχνης σε Αειφόρες Εκπαιδευτικές Πρακτικές: Ένα Πρότυπο Έξυπνου Σχολείου


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αειφορία εκπαιδευτική ρομποτική τέχνη τεχνητή νοημοσύνη
Αικατερίνη Σπίτσα
Αναστασία Σουλιώτου
Σοφία Χατζηγεωργιάδου
Περίληψη

Το έργο εξετάζει την ανάπτυξη ενός πρότυπου καινοτόμου σχολείου μέσω τρισδιάστατης μακέτας, που ενσωματώνει αειφορία, Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), ρομποτική και τέχνη. Στόχος είναι η δημιουργία ενός αειφόρου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία και την ισότητα (Roche & Hurley, 2023). Το έργο υλοποιήθηκε σε 3 μήνες, με τους μαθητές να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν συστήματα όπως αυτόματη πόρτα, έξυπνος φωτισμός και αυτόματο πότισμα (Zhou et al., 2020). Η μεθοδολογία βασίστηκε στη βιωματική μάθηση και στο μοντέλο PBL (Shute & Becker, 2010). Οι μαθητές πραγματοποίησαν έρευνα πεδίου, συμμετείχαν σε συμβούλιο τάξης και αξιολόγησαν τις κατασκευές τους (Leong et al., 2019). Το έργο αναδεικνύει τη σημασία της ΤΝ και της τέχνης στην προσέγγιση STEAM (Relmasira et al., 2023).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Anderson, C. A., & Gibbons, P. (2017). Artificial intelligence in education: Opportunities and challenges. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-61439-2 , ISBN: 978-3-319-61439-2
Baker, R. S., et al. (2018). Educational data mining and learning analytics. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-63401-7 , ISBN: 978-3-319-63401-7
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2018). The SAGE Handbook of Qualitative Research (5th ed.). Sage Publications.
Leong, H. W., et al. (2019). Smart schools and smart learning systems: A vision of the future. Educational Technology & Society, 22(1), 28-42. https://doi.org/10.1080/17411328.2019.1630204
Olson, M., & Kellum, D. (2003). Sustainability in schools: Integrating environmental practices into education. EcoSchools. ISBN: 978-1-902610-56-6 https://www.ecoschools.global/
Reason, P., & Bradbury, H. (2008). The SAGE Handbook of Action Research: Participative Inquiry and Practice (2nd ed.). Sage Publications.
Roche, J., & Hurley, M. (2023). RISING Strong: Sustainability through Art, Science, and Collective Community Action. Sustainability, 15(20), Article 14800. https://doi.org/10.3390/su152014800
Relmasira, S. C., Lai, Y. C., & Donaldson, J. P. (2023). Fostering AI Literacy in Elementary Science, Technology, Engineering, Art, and Mathematics (STEAM) Education in the Age of Generative AI. Sustainability, 15(18), Article 13595. https://doi.org/10.3390/su151813595
Shute, V. J., & Becker, B. J. (2010). Developing an adaptive system for assessing and improving learning in virtual environments. Computers in Human Behavior, 26(3), 212-220. https://doi.org/10.1016/j.chb.2009.10.013
Stringer, E. T. (2014). Action Research (4th ed.). Sage Publications.
Zhou, X., et al. (2020). AI-based solutions in smart schools. Journal of Educational Computing Research, 57(6), 1575-1600. https://doi.org/10.1177/0735633119875031