Αντιλήψεις Προπτυχιακών Φοιτητών Δημοτικής Εκπαίδευσης για τη Χρήση του ChatGPT στη Διδασκαλία


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Αντιλήψεις προπτυχιακοί φοιτητές Τεχνητή Νοημοσύνη ChatGPT
Μαρία Ελένη Παγιάτη
Γεώργιος Στ΄υλος
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Την τελευταία δεκαετία η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει μετατραπεί σε σημαντικό εργαλείο σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης. Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση υπόσχεται τον επαναστατικό μετασχηματισμό της διδασκαλίας και μάθησης. Ωστόσο, η δυναμική αυτή προσέγγιση έχει εγείρει ποικίλες αντιδράσεις και προβληματισμούς, ειδικά μετά την έλευση του ChatGPT. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις απόψεις των προπτυχιακών φοιτητών του  Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αναφορικά με την χρήση του ChatGPT ως εργαλείο αξιοποίησης των διδασκόντων εντός τάξεων. Τα ευρήματα της μελέτης αποκάλυψαν ότι η υιοθέτηση του ChatGPT από την φοιτητική κοινότητα βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Η έρευνα φιλοδοξεί να συνεισφέρει στη συζήτηση γύρω από τη θέση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματική ενσωμάτωσή της στην παιδαγωγική πρακτική.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Kasneci, E., Seßler, K., Küchemann, S., Bannert, M., Dementieva, D., Fischer, F., … Kasneci, G. (2023). ChatGPT for Good? On Opportunities and Challenges of Large Language Models for Education. https://doi.org/10.35542/osf.io/5er8f
Kotsis, K. (2024a). ChatGPT Develops Physics Experiment Worksheets for Primary Education Teachers. European Journal of Education Studies, 11(5), 1-20. http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v11i5.5274
Kotsis, K. T. (2024b). ChatGPT as Teacher Assistant for Physics Teaching. Journal of Effective Teaching Methods, 2(4), 18-27. https://doi.org/10.59652/jetm.v2i4.283
Kotsis, K. T., & Tsiouri, E. (2024). Utilizing ChatGPT for Primary School Earthquake Education. European Journal of Contemporary Education and E-Learning, 2(4), 145-157. https://doi.org/10.59324/ejceel.2024.2(4).12
Koutromanos, G., Mikropoulos, A. T., Mavridis, D., & Christogiannis, C. (2023). The mobile augmented reality acceptance model for teachers and future teachers. Education and Information Technologies, 29(7), 7855–7893. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12116-6
Markos, A., Prentzas, J., & Sidiropoulou, M. (2024b). Pre-Service Teachers’ assessment of CHATGPT’s utility in Higher Education: SWOT and Content analysis. Electronics, 13(10), 1985. https://doi.org/10.3390/electronics13101985
Nja, C. O., Idiege, K. J., Uwe, U. E., Meremikwu, A. N., Ekon, E. E., Erim, C. M., Ukah, J. U., Eyo, E. O., Anari, M. I., & Cornelius-Ukpepi, B. U. (2023). Adoption of artificial intelligence in science teaching: From the vantage point of the African science teachers. Smart Learning Environments, 10(1). https://doi.org/10.1186/s40561-023-00261-x
Rabiu, G. M., & Nuhu, U. M. (2024). A systematic review and meta-analysis of the impact of the application of CHATGPT in education. https://www.openjournals.ijaar.org/index.php/sjstrd/article/view/440
Sallam, M., Salim, N. A., Barakat, M., Al-Mahzoum, K., Al-Tammemi, A. B., Malaeb, D., Hallit, R., & Hallit, S. (2023). Assessing Health Students’ Attitudes and Usage of CHATGPT in Jordan: Validation study. JMIR Medical Education, 9, e48254. https://doi.org/10.2196/48254