Προώθηση των Δεξιοτήτων του 21ου Αιώνα μέσω μίας Διδακτικής Παρέμβασης για το Φαινόμενο της Υδροφοβίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Δημοσιευμένα:
Apr 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Δεξιότητες του 21ου Αιώνα Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) Νανοτεχνολογία φαινόμενο του λωτού
Περίληψη
Το φαινόμενο της υδροφοβίας αναφέρεται στην ιδιότητα ορισμένων επιφανειών να απωθούν το νερό, ελαχιστοποιώντας την επαφή μαζί του λόγω χαμηλής επιφανειακής ενέργειας. Η εισαγωγή της νανοτεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία ενθαρρύνει τη διαθεματικότητα, την πρωτοβουλία και την καινοτομία, παρέχοντας μια ισχυρή βάση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών που απαιτούνται στον 21ο αιώνα. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προώθηση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα μέσω μίας διδακτικής παρέμβασης για το φαινόμενο της υδροφοβίας στα πλαίσια ενός ομίλου STEM σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εξετάζοντας παράλληλα τις γνώσεις και τις στάσεις τους απέναντι στην επιστήμη και την τεχνολογία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αρβανίτου Ε., Πετρίδου Ε. (2024). Ανάπτυξη διδακτικής σειράς για την εισαγωγή μαθητών στις καταστάσεις διαβροχής και στη μοντελοποίηση. Πρακτικά του 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Ιωάννινα, ΕΚΤ. ISBN: 978-618-82063-2-8. https://doi.org/10.12681/codiste.6931
Ντεβετούδη, Ε., & Χατζηκρανιώτης, Ε. (2024). Εφαρμογές νανοτεχνολογίας για μαθητές Λυκείου. Πρακτικά του 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 269-277. https://doi.org/10.12681/codiste.6883
Πελέκας Λ., & Χατζηκρανιώτης, Ε. (2025). Πως προάγουν οι παρεμβάσεις σε θέματα νανοτεχνολογίας τις δεξιότητες του 21ου αιώνα?: Μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Πρέσπες 2024 (υπό δημοσίευση).
Barthlott, W., Mail, M., & Neinhuis, C. (2016). Superhydrophobic hierarchically structured surfaces in biology: evolution, structural principles and biomimetic applications. Philosophical Transactions of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences, 374(2073), 20160191. https://doi.org/10.1098/rsta.2016.0191
Duran, L. B., & Duran, E. (2004). The 5E instructional model: A learning cycle approach for inquiry-based science teaching. Science Education Review, 3(2), 49-58. Ανακτήθηκε στις 19/02/2025 από: https://eric.ed.gov/?id=EJ1058007
Fraser, B. J. (1978). Development of a test of science-related attitudes. Science Education, 62(4), 509–515. https://doi.org/10.1002/sce.373062041
Hirsh-Pasek, K., Hadani, H. S., Blinkoff, E., & Golinkoff, R. M. (2020). A new path to education reform: playful learning promotes 21st century skills in school and beyond. Policy Brief. Ανακτήθηκε στις 19/02/2025, από: https://www.researchgate.net/publication/3452095-02_A_new_path_to_education_reform_Playful_learning_promotes_21stcentury_skills_in_schools_and_beyond_POLICY_BIG_IDEAS_About_the_Authors
Hwang, G. J., Lai, C. L., Liang, J. C., Chu, H. C., & Tsai, C. C. (2018). A long-term experiment to investigate the relationships between high school students’ perceptions of mobile learning and peer interaction and higher-order thinking tendencies.Educational Technology Research and Development, 66, 75-93. https://doi.org/10.1007/s11423-017-9540-3
Pelekas, L., & Hatzikraniotis, E. (2023). Teaching learning sequence for the introduction of superhydrophobicity in secondary education. Proceedings of 11th International Conference of the Balkan Physical Union (p. 261). https://doi.org/10.22323/1.427.0261
Spyrtou, A., Manou, L., Peikos, G., & Zachou, P. (2019). Facilitating Primary Student Teachers’ Development of Critical Thinking Through a Nanotechnology Module. Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, 137–152. https://doi.org/10.1007/978-3-030-20954-4_10