Η Χρήση Σεναρίων στη Διερεύνηση των Προϋπαρχουσών Γνώσεων Μαθητών/τριών Δημοτικού σχετικά με τις Φυσικές Καταστροφές που Επηρεάζονται από την Κλιματική Αλλαγή, στο Πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία
Δημοσιευμένα:
Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικά σενάρια προϋπάρχουσα κατανόηση Φυσικές Καταστροφές κλιματική αλλαγή
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανίχνευση της προϋπάρχουσας κατανόησης μαθητών/τριών του Δημοτικού σχολείου ως προς τη σύνδεση της κλιματικής αλλαγής με τις Φυσικές Καταστροφές. Ως εργαλείο έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα αναθεωρημένο ερωτηματολόγιο το οποίο περιλαμβάνει τη χρήση σεναρίων, και το οποίο δοκιμάστηκε πιλοτικά τον Οκτώβριο του 2024 σε 24 μαθητές/τριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων. Το αναθεωρημένο ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει τρεις Φυσικές Καταστροφές (πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμοί), σε κάθε μία από τις οποίες εξετάζονται έξι μεταβλητές της σχετικής κατανόησης των μαθητών/τριών (γνώση θέματος, σύνδεση με κλιματική αλλαγή, διαχείριση συμβάντων, αυτοεπάρκεια, σχετική εκπαίδευση και επιθυμία για ενασχόληση με το θέμα).
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Chang, C. H., Pascua, L., & Ess, F. (2018). Closing the “hole in the sky”: The use of refutation-oriented instruction to correct students' climate change misconceptions. Journal of Geography, 117(1), 3-16. https://doi.org/10.1080/00221341.2017.1287768
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Εκδόσεις: Μεταίχμιο.
Cvetković, V. M., Dragičević, S., Petrović, M., Mijalković, S., Jakovljević, V., & Gačić, J. (2015). Knowledge and perception of secondary school students in Belgrade about earthquakes as natural disasters. Polish journal of environmental studies, 24(4), 1553-1561. https://doi.org/10.15244/pjoes/39702
Hadzigeorgiou, Y. (2006). Humanizing the teaching of physics through storytelling: The case of current electricity. Physics Education, 41(1), 42. https://doi.org/10.1088/0031-9120/41/1/003
Karali, A., Hatzaki, M., Giannakopoulos, C., Roussos, A., Xanthopoulos, G., & Tenentes, V. (2014). Sensitivity and evaluation of current fire risk and future projections due to climate change: the case study of Greece. Natural Hazards and Earth System Sciences, 14(1), 143-153. https://doi.org/10.5194/nhess-14-143-2014
Mann, M. E., Lloyd, E. A., & Oreskes, N. (2017). Assessing climate change impacts on extreme weather events: the case for an alternative (Bayesian) approach. Climatic change, 144, 131-142. https://doi.org/10.1007/s10584-017-2048-3
McBean, G. (2004). Climate change and extreme weather: a basis for action. Natural Hazards, 31(1), 177-190. https://doi.org/10.1023/B:NHAZ.0000020259.58716.0d
Nibanupudi, H. K., Gupta, A. K., & Rawat, P. K. (2015). Mitigating climatic and human induced disaster risks through ecosystem resilience: Harmonizing built and natural environments in the HKH region. Mountain hazards and disaster risk reduction, 139-157. https://doi.org/10.1007/978-4-431-55242-0_8
Ornes, S. (2018). How does climate change influence extreme weather? Impact attribution research seeks answers. Proceedings of the National Academy of Sciences, 115(33), 8232-8235 https://doi.org/10.1073/pnas.1811393115
Van Aalst, M. K. (2006). The impacts of climate change on the risk of natural disasters. Disasters, 30(1), 5-18. https://doi.org/10.1111/j.1467-9523.2006.00303.x