Μια Μελέτη των Ενναλακτικών Ιδεών Αυτιστικών Εφήβων για την Έννοια της Δύναμης


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Γεώργιος Καλιαμπός
https://orcid.org/0000-0001-9902-144X
Κωνσταντίνος Ραβάνης
Διονύσιος Βαβουγυιός
Βασίλης Κόλλιας
Περίληψη

Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τις εναλλακτικές ιδέες για την έννοιας της δύναμης μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη πειραματική έρευνα με 19 μαθητές που εμπίπτουν στο φάσμα του αυτισμού και 55 μαθητές που αναγνωρίζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα ως τυπικής ανάπτυξης. Οι ομάδες ήταν ισοδύναμες ως προς το φύλο και τη μη λεκτική νοητική ηλικία. Για την ανίχνευση των εναλλακτικών ιδεών διαμορφώθηκε ένα κατάλληλα δομημένο εργαλείο με τη μορφή ερωτηματολογίου (Ε.Δ.Ε.Ι.Α.) Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τόσο οι έφηβοι με αυτισμό όσο και οι έφηβοι τυπικής ανάπτυξης χρησιμοποιούν τα ίδια μοντέλα δύναμης αλλά με διαφορετική συχνότητα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μαλεζά, Ο., & Καλογιαννάκης, Μ. (2013). Εποικοδομητισμός και ΤΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες στο πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης. Στο Δ. Βαβουγυιός & Στ. Παρασκευόπουλος (επιμ.), Πρακτικά του 8ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 946-953, Βόλος, ΕΝΕΦΕΤ- ΠΤΕΑ, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, 26-28 Απριλίου 2013.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.).
Baron-Cohen, S., Wheelwright, S., Spong, A., Scahill, V., & Lawson, J. (2001). Are intuitive physics and intuitive psychology independent? A test with children with Asperger syndrome. Journal of Developmental and Learning Disorders, 5, 47–78.
Binnie, L., & Williams, J. (2003). Intuitive psychology and physics among children with autism and typically developing children. Autism, 7(2), 173–193. https://doi.org/10.1177/ 1362361303007002005
Brigham, F. J., Scruggs, T. E., & Mastropieri, M. A. (2011). Science education and students with learning disabilities. Learning Disabilities Research and Practice, 26(4), 223–232. https://doi. org/10.1111/j.1540-5826.2011.00343.x
Clark, D., Menekse, M., Ozdemir, G., D’Angelo, C., & Schleigh, S. (2014). Exploring sources of variation in studies of knowledge structure coherence: Comparing force meanings and force meaning consistency across two Turkish cities. Science Education, 98(1), 143–181.
Driver, R., Guesne, E., & Tiberghien, A. (1985). Children’s ideas in science. Open University Press.
Ioannides, C., & Vosniadou, C. (2002). The changing meanings of force. Cognitive Science Quarterly, 2(1), 5-62
Kaliampos, G., Mavropoulou, S., Kolias, V., Ravanis, K., & Vavougios, D. (2023). An experimental investigation of alternative ideas of force in autistic adolescents. Research in Science Education, 53(5), 867-888.
Kaliampos, G., Ravanis, K., & Vavougios, D. (2021). A comparison study of alternative conceptions on impetus theory and projectile motion of adolescents with typical development and high functioning autism spectrum disorder. International Journal of Science Education, 43(1), 128-156.
Moin, L., Magiera, K., & Zigmond, N. (2009). Instructional activities and group work in the US inclusive high school co-taught science class. International Journal of Science and Mathematics Education, 7, 677-697.
Paganini, C., & Gaido, D. (2013). Perception in autism: an interactive global research between folk psychology and folk physics. Journal of Social Evolutionary and Cultural Psychology, 7(2), 175-195
Raven, J., Raven, J. C., & Court, J. H. (2003). Standard progressive matrices sets A, B, C, D & E (2000 ed.). Pearson.