Θαλάσσια Οικοσυστήματα και Βιωσιμότητα: Διερευνητική Προσέγγιση μέσα από μία Διαπολιτισμική Ματιά
Δημοσιευμένα:
Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Βιωσιμότητα θαλάσσια οικοσυστήματα περιβαλλοντική συνείδηση διαπολιτισμική εκπαίδευση διερευνητική μάθηση
Περίληψη
Αυτή η εργασία παρουσιάζει μια διδακτική πρόταση για τη βιωσιμότητα και τα θαλάσσια οικοσυστήματα μέσα από το διερευνητικό μοντέλο σε συνδυασμό με διαπολιτισμικές προσεγγίσεις. Σκοπός είναι η ανάπτυξη μαθησιακών εμπειριών που ενισχύουν την περιβαλλοντική συνείδηση και τις δεξιότητες επιστημονικής διερεύνησης. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνονται δραστηριότητες όπως η δειγματοληψία, η μελέτη πεδίου, η κατασκευή μοντέλων και η ανάλυση πραγματικών δεδομένων, επιδιώκοντας την κατανόηση των αλλαγών στο θαλάσσιο περιβάλλον και την καλλιέργεια θετικών στάσεων προς τη βιώσιμη διαχείριση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γεωργίου Μ., Ζιώγκα Κ., & Γαλάνη Λ. (2022). Kριτική προσέγγιση του χώρου διερευνητικής μάθησης (Ιnquiry Learning Space- ILS) της ψηφιακής πλατφόρμας Go-Lab. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 329–338. https://doi.org/10.12681/cetpe.3653
Μανδρίκας, Α., Ψωμιάδης, Π., Χαλκίδης, Α., Στούμπα, Α., Κυριακού, Κ., Γκιόλμας, Α., & Σκορδούλης, Κ. (2013). Διδάσκοντας την Περιβαλλοντική Επιστήμη: Η πρόκληση. Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, 4 (49).
Ajibola, M. O., Adewale, B. A., & Ijasan, K. C. (2012). Effects of Urbanisation on Lagos Wetlands. International Journal of Business and Social Science, 3(17), 310-318.
Banks, J. A. (2008). Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. Jossey-Bass.
Braund, M. (2004). Using freshwater habitats. In M. Braund, & M. J. Reiss (Eds.), Learning Science Outside the Classroom (pp. 30-46). Routledge.
Chang, E., Sung, T., & Lee, L. (2003). Web-based collaborative inquiry learning. Journal of Computer Assisted Learning, 19(1), 56–69.
de Jong, T. (2006). Technological advances in inquiry learning. Science, 312(57), 523–533.
Georgiou, M., & Mavrikaki, E. (2013). Greek students’ ability in argumentation and informal reasoning about socio-scientific issues related to biotechnology. In C. P. Constantinou, N. Papadouris, & A. Hadjigeorgiou (Eds.), Proceedings of the 10th Conference of the European Science Education Research Association (pp. 1158-1166).
Georgiou, M., Mavrikaki, E., & Constantinou, C. P. (2020a) Is teaching biology through socio-scientific issues enough for the development of argumentation skills? In B. Puig, P. B. Anaya, M. J. G. Quilez, & M. Grace (Eds.), Biology education research. Contemporary topics and directions (pp. 177-186). Servicio de Publicaciones [Publications Service], Universidad de Zaragoza. https://doi.org/10.26754/uz.978-84-16723-97-3
Georgiou, M., Mavrikaki, E., Halkia, K., & Papassideri, I. (2020b). Investigating the impact of the duration of engagement in socioscientific issues in developing Greek students’ argumentation and informal reasoning skills. American Journal of Educational Research, 8(1), 16-23. https://doi.org/10.12691/education-8-1-3
Georgiou, M., Ziogka, K., & Galani, L. (2020c). Are Pre-Service Teachers Ready to Write Stories in the Sciences?. Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 16(4), e2220. https://doi.org/10.29333/ijese/8421
Gray, J. S. (1997). Marine biodiversity: Patterns, threats, and conservation needs. Biodiversity & Conservation, 6(1), 153-175.
Halpern, B. S., Walbridge, S., Selkoe, K. A., Kappel, C. V., Micheli, F., D’Agrosa, C., Bruno, J. F., Casey, K. S., Ebert, C., Fox, H. E., Fujita, R., Heinemann, D., Lenihan, H. S., Madin, E. M. P., Perry, M. T., Selig, E. R., Spalding, M., Steneck, R., & Watson, R. (2008). A global map of human impact on marine ecosystems. Science, 319(5865), 948-952.
Hoffer, J., Mayama, S., Lingle, K., Conroy, K. & Julius, M. (2011). SimRiver: Environmental modeling software for the secondary science classroom. Science Scope, 34(5), 29-33.
Osborne, J. (2014). Teaching Scientific Practices: Meeting the Challenge of Change. Journal of Science Teacher Education, 25, 177-196.
Sá-Pinto, X., Bennierman, A., Børsen, T.H., Georgiou, M., Jeffries, A., Pessoa, P., Soussa, B. and Zeidler, D. (2022) Learning Evolution through socioscientific issues. Aveiro, Portugal: UA Editora. https://doi.org/10.48528/4sjc-kj23