Οι Επιστημονικές Διαμάχες του LouisPasteur ως Πλαίσιο Διδασκαλίας και Μάθησης
Δημοσιευμένα:
Apr 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημονική διαμάχη διδακτικό εργαλείο ιστορία της επιστήμης Louis Pasteur
Περίληψη
Ο Louis Pasteur αποτελεί εμβληματική προσωπικότητα στην ιστορία της βιολογίας. Το έργο του έθεσε νέα θεμέλια στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε σήμερα τον κόσμο. Πρωτοπόρησε μέσω των ερευνών του ενώ ήρθε σε προστριβές με πολλούς επιστήμονες. Η παιδαγωγική-διδακτική αξιοποίηση αυτών των συγκρούσεων θα μπορούσε να συνεισφέρει ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μία ολιστική εικόνα για την επιστήμη. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τρεις προτάσεις αξιοποίησης των διαμαχών του Pasteur με σκοπό τη διδασκαλία επιστημονικών εννοιών και ζητημάτων που θίγονται μέσω των συγκεκριμένων διαμαχών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γκάτση, Ε., Ζαχαροπούλου, Μ. και Γεωργίου, Μ. (2023) Αναφορές στην ιστορία της επιστήμης σε σχολικά εγχειρίδια Βιολογίας ελληνόφωνων χωρών. 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – ΕΝΕΦΕΤ. Ιωάννινα 10-12/11/2023 https://doi.org/10.12681/codiste.5535
Σκορδούλης, Κ. (2008). Ζητήματα θεωρίας των επιστημών της φύσης, Εκδόσεις Τόπος.
Σωτηρόπουλος, Π. (2020). Louis Pasteur vs Robert Koch: Η επιστήμη στη μέγγενη του εθνικισμού, Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών ΙΙΙ.
Gil, D., & Solbes, J. (1993). The Introduction of Modern Physics: Overcoming a Deformed Vision of Science. International Journal of Science Education, 15(3), pp. 255-260
Kipnis, N. (2001). Scientific Controversies in Teaching Science: The Case of Volta. Science & Education,10:pp. 33–49
Manchester, K. L. (2007). Louis Pasteur, fermentation, and a rival: history of science. South African Journal of Science, 103(9), 377-380.
Narasimhan, M. G. (2001). Controversy in science. Journal of Bioscience, 26(3).
Roll-Hansen, N. (2018). Revisiting the Pouchet–Pasteur controversy over spontaneous generation: understanding experimental method. History and Philosophy of the LifeSciences, 40, 1-28.
Sá-Pinto, X., Bennierman, A., Børsen, T.H., Georgiou, M., Jeffries, A., Pessoa, P., Soussa, B. and Zeidler, D. (2022) Learning Evolution through socioscientific issues. Aveiro, Portugal: UA Editora. https://doi.org/10.48528/4sjc-kj23
Stefanidou, C. & Vlachos, I. (2011). ‘Could Scientific Controversies be used as a tool for Teaching Science in the Compulsory Education? The Results of a Pilot Research Based on the Galileo – del Monte Controversy about the Motion of the Pendulum’, Adapting Historical Knowledge to the Classroom, Rotterdam: Sense Publishers. pp. 229-248