Η Εκπαίδευση για τις Φυσικές Επιστήμες στα Ελληνικά Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Apr 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Πρόγραμμα Σπουδών Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες ΠΤΔΕ
Ελευθερία Τσιούρη
https://orcid.org/0009-0008-7603-7025
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης στα Ελληνικά Πανεπιστήμια βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της έρευνας, στην οποία γίνεται ανάλυση των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών του οδηγού σπουδών που φαίνεται να διδάσκονται το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, αλλά και εκείνα τελικά που προσφέρονται ως διδασκόμενα μαθήματα για τους φοιτητές. Το είδος των μαθημάτων, το εξάμηνο στο οποίο προσφέρονται και το επιστημονικό πεδίο στο οποίο ανήκουν αναλύονται σε αυτήν την εργασία. Σε αυτή τη μελέτη, εντοπίζονται οι αντιθέσεις και οι ομοιότητες μεταξύ του προγράμματος σπουδών των ΠΤΔΕ, καθώς και τυχόν ελλείψεις που μπορεί να υπάρχουν, όπως διερευνώνται επίσης οι δυνατότητες βελτίωσης. Μέσω αυτής της έρευνας, διεξάγονται σημαντικά συμπεράσματα για πιθανές μεταρρυθμίσεις στα προγράμματα σπουδών των Φυσικών Επιστημών, που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν για την επίλυση εκπαιδευτικών και επιστημονικών ζητημάτων της σύγχρονης εποχής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Chernyshova O. N., & Brodovskaya Z. V. (2022). Organizational and Methodological Conditions for the Development of Natural Science Literacy of Future Bachelors in Primary Education. Journal of Pedagogical Innovations, no. 4 (68), pp. 47–65. https://doi.org/10.15293/1812-9463.2204.05
Harlen, W. (2013). Primary/Elementary School Science Curriculum. In: Gunstone, R. (eds) Encyclopedia of Science Education. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-007-6165-0_168-1
Liston, M., & Hennessy, N. (2018). An integrated approach in promoting the development of literacy and scientific skills in the primary science classroom. Teaching science, 64(4), 22-31.
Paz, G. S. B., & Locatelli, S. W. (2023). The Natural Sciences Curriculum of Public Network of São Paulo: Conceptions of Teachers Who Teach Natural Sciences in the Early Years of Primary School. In International Baltic Symposium on Science and Technology Education. Scientia Socialis Ltd. 29 K. Donelaicio Street, LT-78115 Siauliai, Republic of Lithuania, 182-189. https://doi.org/10.33225/balticste/2023.182
Shahriddinovna, K. S. (2023). INTRODUCING CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL AGE WITH THE WORLD. American Journal of Applied Science and Technology, 3(06), 09-14. https://doi.org/10.37547/ajast/Volume03Issue06-03
Suryandari, K. C., Rokhmaniyah, & Wahyudi. (2021). The effect of scientific reading based project model in empowering creative thinking skills of preservice teacher in elementary school. European Journal of Educational Research, 10(3), 1329-1340. https://doi.org/10.12973/eu-jer.10.3.1329